تبریز؛

ضرورت افزایش بازرسی های قاچاق کالا در مسیر ترانزیتی مرند

فرماندار ویژه شهرستان مرنددر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا بر ضرورت افزایش بازرسی های قاچاق کالا در مسیر ترانزیتی مرند تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کرمی گفت: شهرستان مرند در مسیر ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی قرار گرفته است وبخشی از صادرات کالا به کشورهای اروپایی از طریق گمرگ جلفا و منطقه آزاد ارس و ماکو انجام می شودکه شهرستان مرند بعنوان گذرگاه کالا ها به معبر قاچاق، کالا تبدیل شده است.

وی افزود : علاوه بر نظارت بیشتر دستگاه های اطلاعاتی به این امر باید در مناطق آزاد ارس و ماکو و گمرکات ترخیص کالا تنیز به این امر توجه جدی شود.

زارعیان ، رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان مرند هم با اعلام 20 مورد بازرسی از مراکز فرو ش اقلام مصرفی در این شهرستان گفت : طی شش ماه نخست امسال 20 مورد بازرسی مشترک ادارات از مراکز فروش اقلام مصرفی همچون گوشی موبایل ، وسایل آرایشی و بهداشتی و البسه و مراکز فروش سیگار انجام گرفته که فقط در شهریور ماه سال جاری هفت فقره قاچاق کالا به ارزش 120 میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ قربانی جانشین نیروی انتظامی شهرستان مرند با اعلام کاهش 35 درصدی وجود کالای قاچاق در شهرستان از دستگیری 37 قاچاقچی کالا در طول شش ماه نخست امسال توسط ماموران نیروی انتظامی خبر داد .

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.