رییس اتحادیه مشاوران املاک آذربایجان شرقی از کاهش 25 درصدی فعالان این بخش در یک سال گذشته در این استان خبر داد.

کاهش 25 درصدی فعالیت مشاوران مسکن و املاک در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسماعیل نعمتی با اشاره به فعالیت حدود 4 هزار و 800 واحد صنفی مشاور املاک و مسکن در سال گذشته در استان افزود : رکود بازار گرانی مسکن کاهش قدرت خرید و مشکلات اقتصادی مردم 1هزارو 200 واحد مشاور املاک و مسکن را غیر فعال یا تعطیل کرده است.

وی همچنین با تشریح وضع واحدهای مسکونی استیجاری یاد آور شد : قیمت اجاره بهای امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده ودرج نشدن نرخ نامه خدمات وصادر نشدن صورتحساب از طرف مشاوران مسکن گرانفروشی محسوب شده و برای متخلفان پرونده تخلفاتی تشکیل می شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک و مسکن همچنین با بیان اهمیت نظارت بر واحدهای استیجاری مجردی با بیان اینکه برای افراد مجرد فرم ویژه«مستاجران مجرد» پر می شود گفت : بنگاه‌های مسکن و املاک باید قبل از تنظیم قرارداد اجاره نامه برای متقاضیان منازل مجردی، علت اجاره‌نشینی آنها را با رویت اسناد اشتغال به تحصیل در دانشگاه یا کارت اشتغال به کار ویا جواز کسب، برای تایید از فرماندهی نظارت بر اماکن عمومی و یا از اتحادیه مشاوران املاک استعلام کنند که در صورت تایید برای اجاره نشینی مجردی آنها مجوزسکونت صادر گردد .

به گفته وی ابلاغیه جدید اتحادیه به مشاوران املاک، اجازه می دهد بتوانند در اجاره دادن منازل به مجردها اسناد آنها را بررسی کنند..

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم از همه مشاورین املاک خواست با رعایت نرخ نامه مصوب برای انواع خدمات خرید و فروش و رهن واجاره در قبال دریافت وجه بابت حق کمیسیون صورتحساب ارائه کنند.

عطاپورگفت :طرح نظارتی ویژه نقل و انتقالات ملکی از جمله رهن و اجاره از اول شهریور ماه به مدت یک ماه در شهر تبریز اجرا شد که در بازرسی از 598 واحد صنفی مشاورین املاک 30 متخلف شناخته شده و پرونده تخلفاتی آنها برای رسیدگی وصدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.