امروزه منشاء بسیاری از مشکلات اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود که بی‌توجهی به حل چنین مشکلاتی، کج‌روی‌های بزرگ اجتماعی را برای فرزندان در پی دارد.

جعفربای آسیب شناس، در گفت و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پیش‌نیاز هر جامعه‌ای خانواده‌های تشکیل دهنده‌ی آن هستند اظهار کرد: زیربنای جامعه قوی را می‌توان باتوان‌مندسازی ظرفیت‌های خانواده تدارک دید بدلیل اینکه خانواده‌های ضعیف و ناتوان، جامعه ای پرتنش و خانواده‌های قدرتمند، جامعه‌ای مناسب و مطلوب را رقم می‌زنند.

وی تصریح کرد: منشاء بسیاری از مشکلات بزرگ اجتماعی، از خانواده‌ها آغاز می‌شود و با اصلاح و درمان این مشکلات در درون خانواده، می‌توان از شکل‌گیری انحرافات، و جرایم اجتماعی پیشگیری کرد.

بای ادامه داد: درحدود 200 سال پیش، دنیای غرب با درک چنین پدیده تلخ اجتماعی و مشکلات مرتبط میان خانواده و جامعه، مکانیزم‌های حمایتی از خانواده را برای خروج از بحران با جدیت در دستور کار خود قرار داد.

این آسیب‌شناس تأکید کرد: تقویت مکانیزم‌های حمایتی از خانواده در غرب موجب شد تا بسیاری از مشکلاتی را که امروزه جامعه‌ی ما با آن درگیر است برای آنها اشباع شده و قابل حل باشد.

بای در پایان گفت: متاسفانه در جامعه‌ی ما خانواده‌ها با بی‌توجهی به حل مشکلات فرزندان خودرا در شغل خود غرق کرده و تربیت و حل مشکلات فرزندان خودرا به نهادهای دولتی و غیر دولتی واگذار کرده‌اند.

اتنهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار