مدیر شورای روابط اسلام و آمریکا جهالت جامعه این کشور نسبت به اسلام را عامل اصلی اسلام هراسی می داند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه تلویزیونی راشا تودی، موج اسلام هراسی در آمریکا از سوی برخی سیاستمداران و رسانه ها دامن زده می شود.

اخیرا یک مادر آمریکایی از ایالت در فلوریدا ویدئویی از خود در فضایی مجازی منتشر کرده و در این ویدئو کتاب تاریخ جهان فرزند دبیرستانی خود را به علت اختصاص صفحات زیادی به مسلمانان تحقیر می کند.

در این ویدئو این زن آمریکایی می گوید: در هر فصلی از این کتاب مباحثی درباره مسلمانان یا اسلام و کشورهای اسلامی گنجانده شده است.

وی در ادامه می گوید یک صفحه کامل از این کتاب مرجع تماما درباره قرآن است و حتی آیاتی از قرآن را در این صفحه می بینیم. وی در پایان می گوید بچه های ما نیازی به فکر کردن به این چیزها ندارند.

در ادامه گزار ش راشا تودی آمده است این مادر خواستار ممنوعیت تدریس این کتاب شده و ویدئو جنجالی منتشر شده از وی در یوتیوپ تاکنون 50 هزار بازدید کننده داشته است. راشا تودی می گوید بسیاری از آمریکایی ها گرفتار چنین کلیشه های غلطی درباره اسلام هستند.

در ادامه گزارش راشا تودی یک صاحبنظر در مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه این زن تنها یکی افراد بی شماریست که دچار سوءتفاهم شده اند می گوید: خیلی از مردم در آمریکا برداشت و شناخت خاصی درباره شریعت و مفاهیمی از قبیل اسلام ،مسلمان، فرقه گرایی در اسلام و غیره ندارند وعمدتا دچار سردرگمی در این باره شده اند.

گزارش راشا تودی در ادامه به نامه توام با عصبانیت یک مادر دیگرآمریکایی به معلم پسرش اشاره می کند که وی نیز در این نامه به آموزش اسلام به فرزندش اعتراض می کند.

گزارش راشا توده ای در ادامه با انعکاس برخی مباحث ضد اسلامی در رسانه های آمریکا اشاره می کند که بسیاری از آنها همواره در شبکه های تلویزیونی در معرض دید مردم قرار می گیرد.

در بخشی از این تصاویر تهدید یک دانش آموز مسلمان درباره به وحشت انداختن آمریکا ، تهیه سلاح از سود دانش آموزان مسلمان، اظهار نظر ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری درباره اینکه مسلمانان مشکل اصلی آمریکا هستند وهمچنین طرح ادعاهایی در زمینه نقش دانش آموز مسلمان در حوادث 11 سپتامبر به عنوان بخشی از این تلاش رسانه ای علیه اسلام در آمریکا یاد می شود.

در این گزارش مدیر شورای روابط اسلام وآمریکا در فلوریدا از نوعی جهالت در جامعه آمریکا درباره اسلام سخن می گوید و اظهار می دارد: متاسفانه اسلام هراسی یکی از مشکلات رو به رشد در آمریکاست و این امراز سوی بسیاری از سیاستمداران و اصحاب رسانه ها دامن زده و حمایت می شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین قربانی این اسلام هراسی اغلب خود مسلمانان هستند می گوید کسانی هستند که دچار فهم نادرست از اسلام هستند و به همین علت جهالت از اسلام متنفر هستند.

وی می افزاید در آمریکا حتی یسیاری از افراد نمی دانند واقعا چه کسی مسلمان است و تنها به این علت عکس العمل خشونت آمیز از خود نشان می دهند که مسلمانان ظاهری متفاوت از آنها دارند.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار