تصرف بیش از هزار واحد زمین و 59 هزار مختلف ساختمانی در اراضی روستای زیارت شهرستان گیلان نتیجه 8 سال زمین خواری سود جویان و بی‌توجهی مسئولان ذیربط است.

پرونده رسیدگی به زمین خواری گیلان خورد/ مقصران زمین، مسئولین شهری! به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روستای زیارت یک روستای زیبا واقع در مناطق جنگلی نزدیک به شهر گرگان است که متاسفانه به دلیل مناظر زیبا و آب و هوای بسیار خوش طی هشت سال گذشته مورد هجوم زمین خواران و افراد سود جو قار گرفته است، طوری که وضعیت زمین خواری در این منطقه بسیار دردناک تر از گردنه حیران است. 
 
اما سوال اینجاست؟ مقصد اصلی این پدیده کیست؟ 
 
**استانداردی یکی از مقصران اصلی زمین خواری است 
 
هشت سالی می‌شود که طبیعت زیبای زیارت استان گلستان زیر چکمه‌ههای افراد سود جویان در حال تخریب است، اما مقصد اصلی این معضل کیست؟ 
 
عزت الله یوسفیان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در این خصوص می‌گوید: استانداری‌ها یکی از مقصران اصلی معضل زمین خواری در تصرف غیرقانونی بیش از هزار واحد زمین و بروز 59 هزار تخلف ساختمانی در روستای زیارت استان گلستان است. 
 
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی معتقد است: به طور حتم اگر نظارت‌ها از سوی سازمان‌های مربوطه و ذیربط به درستی انجام می‌شد شاهد افزایش معضل زمین خواری در اکثر نقاط کشور نبودیم و باید تاکید کرد که همه نهادها از جمله دستگاه‌های صاحب این اراضی مقصران اصلی زمین خواری هستند که می‌توان در این خصوص به استانداری‌ها اشاره کرد. 
 
**مقامات و مسئولان محلی باید پاسخ گو باشند 
 
مطمئنا در هنگام پیدایش یکایک آپارتمان‌های بلند و ساخت و سازهای مسکونی مسئولان و مقامات محلی در جریان بوده و زیر چشمان تیز بین آنها این اتفاقات افتاده است. 
 
عزت الله یوسفیان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در این باره می‌گوید: البته ما برای بررسی این پرونده از همه مقامات و مسئولان محلی دعوت می‌کنیم تا جهت بیان دیدگاه‌های خود درباره نحوه بروز این تخلفات و مقصران این زمینه در ستاد حضور پیدا کنند. 
 
**رسیدگی به معضل زمین خواری زیارت کلید می‌خورد 
 
پرونده زمین خواری در روستای زیارت باید مانند زمین خواری در گردنه حیران مورد بررسی دقیق قرار گیرد چرا که ممکن است تخلفاتی مانند آن چه در گرنه حیران انجام گرفته بود در طبیعت روستای زیارت نیز به وقوع پیوسته باشد. 
 
عزت الله یوسفیان ملا در این باره معتقد است: طی مصوبه به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افرادی برای بررسی‌های بیشتر در خصوص زمین خواری در این روستا و آماده سازی گزارشی کامل و جامع انتخاب شده‌اند و به طور قطع نمایندگانی از امور اراضی کشور پیگیر این پرونده خواهند بود. 
 
**طبیعتی که باز قربانی شد 
 
روستای زیبا و طبیعت بکر زیارت دستخوش عوامل انسانی شده و با ساخت و ساز افراد سود جو و بی‌توجهی مسئولان ذیربط به یک شهر ناموزدن، شلوغ و بد منظره تبدیل شده است ولی حالا که کار از کار گذشته آیا زخم واقع بر دامن طبیعت‌اش درمان می‌شود چه کسی پاسخگوی تخریب وارده بر طبیعت این روستا خواهد بود؟ 
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
زیارت مال استان گلستان جزئی از شهر گرگان هست دیگر انجا روستا نیست و یکی از مناطقشهری محسوب می شود لطفا دقت کنید در گزارشات خود.و نفع شهرداری هم فروختن تراکم وماده 100است
آخرین اخبار