رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک گفت: توافق هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 تاثیر زیادی در تسریع و تسهیل همکاری‌های تجاری دو کشور خواهد داشت.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلژیک و هیات همراه جمعه 17 مهر با "آندره آنتوان" رئیس مجلس منطقه والونی بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

منصوری آرانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به بروکسل بعد از رکود طولانی مدت روابط پارلمانی دو کشور گفت: سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به بروکسل با هدف توسعه مراودات و همکاری‌های فیمابین، تسهیل روابط بخش‌های خصوصی و دولت‌های دو کشور، گفت‌وگو و رایزنی درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی،‌ تبادل تجربیات تقنینی و شروع روابطی مستمر میان مجالس و گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور انجام گرفته است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به توافق هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: توافق جامع تاثیر زیادی در تسریع و تسهیل همکاری‌های تجاری دو کشور خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران از توسعه این همکاری‌ها استقبال می‌کند.

آندره آنتوان رئیس مجلس منطقه والونی بلژیک نیز در این دیدار ایران را کشوری مهم و بزرگ در منطقه و جهان دانست و گفت: توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مورد علاقه طرفین برای بلژیک بسیار مهم بوده و مجالس بلژیک نیز از این همکاری‌ها استقبال می‌کنند.

رئیس مجلس منطقه والونی بلژیک ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور را عامل مهمی برای توسعه روابط فیمابین دانست و افزود: منطقه والونی بلژیک در حوزه‌های داروسازی، پزشکی، هواوفضا، دانش آی‌تی، ساخت هواپیما، مسائل لجستیکی و کشاورزی و مواد غذایی ظرفیت‌های فراوانی دارد و با توجه به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌هایی مانند انرژی و محصولات کشاورزی و سایر زمینه‌های علمی و فنی بسترهای همکاری‌های فیمابین مهیا بوده که باید از آن‌ها به نفع دو ملت استفاده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار