عدم کشت زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری غیرمجاز تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از ساری ، مدیر امور اراضی سازمان جهاد كشاورزي مازندران در جلسه هم افزایی و هم اندیشی امور اراضی گفت: بی توجهی به زمین‌های کشاورزی از طریق ساخت و سازهای غیر مجاز و یا از بین بردن منابع طبیعی از سوی سود جویان سبب فراهم شدن زمینه تخریب زمین‌های کشاورزی با کوچکترین بارندگی در سال‌های اخیر شده است.

صادق حسین پور با اشاره به اینکه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به دلیل مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه سبب نگرانی مقام معظم رهبری شده است افزود: وظیفه ماست طبق منویات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حفظ زمین‌های مستعد کشاورزی به طور جدی اقدام کنیم .

وی با تاکید بر اینکه مازندران به عنوان نگین کشاورزی و گردشگری در کشور مطرح است، یادآور شد: با اعمال تبصره 2 ماده 10 قاطعانه با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی حمایت می کند، تصریح کرد: جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان واقعی که نیاز به احداث انبار محصولات کشاورزی طبق دستورالعمل داشته باشند حمایت می کند.

حسین پور افزود: زمین‌های کشاورزی که بصورت بلاکشت و بایر می باشند پس از شناسایی مالکین و اخطار نسبت به خلع ید طبق قانون اعمال و در راستای افزایش ضریب امنیت غذایی به بهره برداران دیگر واگذار می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه ساخت وساز غیر مجاز به سامانه 131 اطلاع رسانی کنند تا نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه رعایت کامل قانون در تمام بخش‌ها ضروری است، تصریح کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز منافی قانون هستند و در هر محدوده ای با متخلفان باید برخورد شود.

فرزین فرهادی افزود:کارکنان امور اراضی و رابطین مراکز دارای مسوولیت سنگینی هستند و باید در خصوص گفتار، رفتار، و نحوه بازدیدها و رساندن به موقع اخطار حساسیت و دقت بیشتری داشته باشند.

به گفته وی؛ از ابتدای پی ریزی که منجر به تغییر کاربری می شود باید از سوی رابطین امور اراضی اعمال قانون شده تا شاهد تخریب و قلع و قمع ساخت وسازهای غیر مجاز نباشیم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کشت ، زمین ، کشاورزی ، کاربری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.