مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: به مناسبت روز روستا و همچنین ارتقاء بهداشت و سلامت دام و طیور خدمات رایگان دامپزشکی در روستاهای استان قزوین ارائه شد.

به گزارش خدمات رایگان دامپزشکی در روستاهای استان قزوین ارائه شدگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید بهمن نقیبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت روز روستا و همچنین ارتقاء بهداشت و سلامت دام و طیور خدمات رایگان دامپزشکی در روستاهای استان قزوین ارائه شد.
 
وی بیان کرد: روستاهای محروم از امکانات و تجهیزات شناسایی شده و اکیپ‌های دامپزشکی به منظور ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به این روستاها اعزام شدند.
 
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: خدمات ارائه شده توسط اکیپ‌های دامپزشکی به روستاییان شامل مایه‌کوبی دام‌ها، ضدعفونی و سمپاشی اماکن نگهداری دام و طیور، ارائه مشاوره بهداشتی، واکسیناسیون طیور بومی، خوراندن شربت ضدانگل و سایر خدمات درمانی است.
 
نقیبی با بیان این مطلب که بیش از 18 اکیپ مجهز به روستاها اعزام شدند، خاطرنشان کرد: براساس آمارهای به دست آمده بیش از 18 اکیپ مجهز دامپزشکی به منظور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به روستاها اعزام شدند.
 
وی ادامه داد: ارتقاء سطح بهداشت و سلامت دام وطیور تاثیر مستقیم بر سلامت و تامین امنیت غذایی شهروندان داشته چرا که فرآورده‌های گوشتی از جمله اقلام مصرفی در سبد خانوارها به شمار می‌رود.
 
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در اماکن نگهداری دام و طیور گفت: اماکن نگهداری دام و طیور باید همواره سمپاشی و ضدعفونی شود چراکه عدم رعایت بهداشت سبب شیوع بیماری‌ در دام و طیور می‌شود.
 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: قزوین ، دامپزشکی ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.