دو فیلم مستند «مُلفِ گَند» و «مدار صفر درجه» هردو ساخته محمود رحمانی در پردیس سینمایی هویزه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، امروز عصر از ساعت 17 الی 19 دو مستند "ملف گند" و "مدار صفر درجه" با حضور محمود رحمانی، کارگردان و رضا درستکار، منتقد سینما اکران و نقد می شوند.

دو مستند ملف گند و مدار صفر درجه از فیلمهای هنر و تجربه هستند که از ۲۶ شهریور در اکران شده‌اند. ملف گند در لهجه شوشتری به معنی نفوس بد است.

ملف گند داستان مردی چهل ساله است که روبروی دوربین می‌نشیند و خاطرات هفت سالگی‌اش از شروع جنگ را به گونه‌ای عجیب روایت می‌کند. محمد باور دارد که برخی از اتفاقات جنگ به خاطر ملف‌های گندی بوده که او در بچگی زده است و در پایان رو به دوربین و کارگردان می‌گوید: اگه یه بار دیگه جنگ بشه همش تقصیر توئه و به خاطر ملف‌های گندیه که توی فیلم تو زدم.

«مدار صفر درجه» نیز داستان مادر و دختری در خانواده‌ای عرب‌تبار و مرزنشین است که در جریان حمله عراقی‌ها کشته می‌شوند. ساکنین دهکده بر این باورند که شوهر به خاطر حفاظت از ناموسش زن و دخترش را قبل از رسیدن عراقی‌ها کشته است. حالا نزدیک سی سال از آن واقعه گذشته و همزمان با حملات آمریکا به عراق، پیرمرد که با تنها فرزند بیمارش زندگی می‌کند از این حمله‌ها به شدت به هم ریخته است و از روستا می‌گریزد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.