معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با برررسی‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، سرطان دستگاه گوارش شایع‌ترین نوع سرطان در قزوین است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاراناز قزوین؛ اسکویی افزود: امروزه به دلیل تغییر الگوی مصرف مواد غذایی و تغذیه‌ای در استان قزوین و کشور، انواع سرطان‌ها همچون سرطان مری، معده، روده و به طورکلی سرطان دستگاه گوارش شایع‌ترین نوع سرطان است.

وی با بیان اینکه با عدم مصرف موادسرخ کردنی و گرایش به غذاهای بخارپز و آب‌پز می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش میزان انواع سرطان دستگاه گوارش در استان قزوین باشد، عنوان کرد: بخارپز کردن غذاها بهترین روشی بوده که ارزش غذایی مواد را حفظ کرده و زندگی سالمی را برای افراد تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان بیماری سرطان را در مراحل اولیه درمان کرد گفت: با توجه به اینکه تشخیص زود هنگام سرطان یکی از نکات کلیدی و مهم بوده می‌توان با تشخیص به موقع حدود 80 تا 90 درصد سرطان‌ها را درمان کرد.

وی در رابطه با ظروفی که در ایام محرم و صفر استفاده می‌شود،عنوان کرد: برای توزیع چای در ماه‌های عزاداری استفاده از لیوان‌های گیاهی بهتر است چراکه با توجه به نکات ریز این چنینی می‌توان از سیر صعودی ابتلا به سرطان جلو‌گیری کرد.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: سرطان ، شایع ، قزوین ، پیشگیری ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.