هفته فرهنگی سیستان در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران؛ هفته فرهنگی سیستان شنبه 18 مهر با حضور دکتر سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و دکتر مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و جمع کثیری از هنرمندان استان سیستان در باغ خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در این مراسم دکتر مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این هفته فرهنگی و حضور هنرمندان بزرگ سیستان در خانه هنرمندان ایران، به اهمیت توجه به فرهنگ و هنر در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: فرهنگ و هنر ایران اسلامی بدون توجه به فرهنگ و هنر استان‌های مختلف ایران با اهمیت است. متاسفانه در سال‌های اخیر عمده امکانات فرهنگی و هنری به استان‌های بزرگ همچون تهران اختصاص داده شده است، به طوری که به نظر توزیع عادلانه امکانات فرهنگی میان استان‌ها صورت نگرفته است و ما شاهد نوعی عدم توازن امکانات فرهنگی و هنری هستیم.

وی در ادامه افزود: این امر یک خطای بسیار بزرگ است چراکه وجود اقوام مختلف و به تبع آن وجود سنت‌های فرهنگی و هنری مختلف فرصت خوبی است در جهت بهبود توسعه پایدار فرهنگی در کشور.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی و هنری در استان‌هایی همچون سیستان گفت: بسیاری از هنرمندان شهرستان‌ها به دلیل کمبود امکانات نمی‌توانند به فعالیت هنری خود ادامه دهند، از مشکلات معیشتی و مالی تا عدم توجه به سلامت آن‌ها، هنرمندان شهرستانی را از ادامه فعالیت هنری مایوس می‌کند، این موضوع باعث می‌شود که آن‌ها از فعالیت خود ناامید شوند و یا به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

سرسنگی با اشاره به تاسیس خانه هنرمندان در برخی از استان‌های کشور در سال‌های اخیر گفت: خانه هنرمندان ایران در سال‌های اخیر توانسته است با کمک نهادهای مختلفی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا شهرداری استان‌ها  به تاسیس خانه هنرمندان ایران در 7 استان کشور اقدام کند، البته تا پایان سال در چند استان دیگر نیز خانه هنرمندان تاسیس خواهد شد. هدف از تاسیس خانه هنرمندان در این استان‌ها چیزی نیست جز توجه به استعدادهای هنری هنرمندان این استان‌ها و کمک به وضعیت معیشتی آن‌ها. امیدوارم بتوانیم در سال‌های آینده در این مسیر گام‌های محکم و بلندتری برداریم.

در ادامه همزمان با افتتاح رسمی هفته فرهنگی سیستان در خانه هنرمندان ایران، نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی هنرمندان این استان نیز در نگارخانه استاد «ممیز» آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه شامل آثاری از جمله نقاشی‌هایی با تکنیک‌های مختلف و در سبک‌های متنوع از آبرنگ روی مقوا تا رنگ روغن روی بوم، ترکیب مواد و خوشنویسی است که مجموعه‌ای درخور از آثار هنرمندان بنام سیستان را در بر می‌گیرد.

نمایشگاه آثار هنری سیستان، به دلیل کیفیت مناسب آثار ارائه شده، یکی از بهترین نمایشگاه‌های استانی‌ است که تا کنون در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

در این نمایشگاه 60 اثر از هنرمندانی چون غلامحسین زمردی، ایمان کیخا، ژاله نمرودی، مهدی شریفی، محمد سمیعی، سپهر نرگس، عباس درگی، علی راشکی، افروز رهبری و ... به نمایش درآمده است. برخی از این هنرمندان، از برگزیدگان جشنواره‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون هنرهای تجسمی، در سطح کشور هستند.

گفتنی است؛ آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، بین 500 هزار تومان تا 30 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

این نمایشگاه تا 20 مهر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار