معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید سیب‌زمینی پاییزه رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عبادالله عموقین در بازدید از مزارع سیب‌زمینی در اردبیل اظهار داشت: امسال بیش از 21 هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اردبیل به زیر کشت محصول سیب‌زمینی رفته است.

وی با بیان اینکه امسال برداشت این محصول در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است، گفت: بنا بر سیاست‌ها و هدفگذاری‌های اتخاذ شده تصمیم بر این بوده تا میزان کشت و تولید محصول سیب‌زمینی را در مزارع استان کاهش داده و از این طریق از کاهش قیمت‌ها و مشکلات موجود در حوزه فروش این محصول بکاهیم.

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به دلایل کاهش کشت و تولید محصول سیب‌زمینی در استان تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع آبی، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای این محصول و ارائه الگوی کشت بهینه در مزارع از مهمترین اهداف برای کاهش کشت سیب‌زمینی در استان بوده است.

عموقین با بیان اینکه محصول استراتژیک سیب‌زمینی تولیدشده در استان اردبیل یک پنجم از نیاز کشور را تامین می‌کند، افزود: استان اردبیل در تولید سیب‌زمینی پاییزه نیز رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی در مورد صادرات سیب‌زمینی استان به کشورهای خارجی نیز اظهار کرد:‌ این محصول استراتژیک امسال با صادر شدن 120 هزار تنی به کشورهایی نظیر آذربایجان، گرجستان، ترکمنستان و بازار عراق 60 هزار دلار ارز را نصیب کشور می‌کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.