رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 25 واحد گلخانه‌ای در سطح استان اردبیل فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه محصولات گلخانه‌ای در اردبیل اظهار داشت: افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای به عنوان یک اصل در مقوله دانش بنیان و ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهمتر استفاده بهینه در مصرف آب کشاورزی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم است.

وی افزود: در حال حاضر 25 واحد گلخانه‌ای در سطح استان فعال هستند که شامل شهرستان اردبیل 8 واحد، شهرستان بیله‌سوار 2 واحد، شهرستان پارس‌آباد مغان 2 واحد، شهرستان مشگین شهر 2 واحد، شهرستان گرمی 2 واحد، شهرستان نمین 7 واحد، شهرستان خلخال یک واحد و شهرستان‌های کوثر و سرعین نیز هر کدام دارای یک واحد گلخانه‌ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در مجموع واحدهای گلخانه‌ای استان 112 هزار مترمربع را پوشش می‌دهد که در آن انواع محصولات کشاورزی از جلمه خیار و گوجه فرنگی تولید می شود.

سروی در ادامه گفت: برنامه جامع گلخانه‌ای استان نیز در حال تدوین است که امیدواریم با اتخاذ راهکارهای مناسب و ترتیب دادن برنامه‌های بازدید مدیران گلخانه‌ها از واحدهای موفق دیگر استان‌ها و هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد به جایگاه واقعی در این بخش از تولید دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.