یک سرباز آمریکایی به جرم قتل شهروندان افغان برای سرگرمی، به 24 سال حبس محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، یک سرباز آمریکایی اعتراف کرد سال گذشته عضو گروهی بوده است که برای سرگرمی شهروندان افغان را می‌کشتند. "جرمی مورلوک" 23 ساله در یک دادگاه نظامی به همکاری در قتل سه شهروند افغان غیر مسلح اعتراف کرد. وی در حضور یکی از قضات ارتش گفت :" برنامه، کشتن مردم بود."

این جریان واکنش شدید رسانه‌ها در سراسر جهان را به همراه داشت. "مورلوک" در یک ویدیوی منتشر شده در تلویزیون آمریکا جزئیات قتل افرادی را که هیچ تهدیدی برای آنها محسوب نمی‌شدند توضیح داد. وی چگونگی انجام این عمل غیر انسانی را به همراه همدستانش در تیپ "استریکر" توصیف کرد. چهار سرباز دیگر در رابطه با این پرونده در انتظار محاکمه هستند.

این پرونده برای ارتش آمریکا یک فاجعه است. یک مجله آلمانی در هفته جاری سه عکس از سربازان آمریکایی را که در کنار جنازه یک جوان افغان ایستاده اند منتشر کرد. این سربازان با اجساد مردم همانند غنائم جنگی برخورد می‌کنند. آنها جمجمه و برخی از اعضای بدن قربانیان را به عنوان سوغاتی با خود می‌برند. ارتش آمریکا در واکنش به انتشار این تصاویر، از خانواده قربانیان عذرخواهی کرد. در بیانیه‌ ارتش آمده است: این تصاویر با ارزش‌ها و استانداردهای ارتش آمریکا در تناقض است.

"مورلوک" به بازرسان گفت این قتل‌ها از ژانویه تا ماه مه سال گذشته (دی 92 تا اردیبهشت 93) و با تشویق یکی از افسران اتفاق افتاد. وی توضیح داد که چگونه برنامه‌هایی را برای انتخاب شهروندان و قتل آنها طراحی می‌کردند. این سربازان پس از کشتن مردم غیرمسلح، آنها را شورشی جلوه می‌دادند.

"مورلوک" دست‌کم به 24 سال حبس با امکان عفو مشروط بعد از 7 سال محکوم شد. فرصت عفو مشروط به دلیل شهادت دادن علیه هم دستانش به وی داده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار