جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت "هیلاری کلینتون" در آستانه آغاز مناظره دموکرات‌ها، کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل؛ محبوبیت شاخص ترین چهره دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 روز 10 واحد کاهش یافت. "هیلاری کلینتون،" وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، بیش از پیش شاهد سقوط رتبه اعتباری خود نزد افکار عمومی بود. خبر سقوط اعتبار هیلاری در حالی منتشر می شود که "برنی ساندرز،" رقیب سوسیال دموکرات وی، در بازه زمانی مشابه محبوبیت خود را با ۴ درصد ارتقاء به ۲۸ درصد رسانده است.
 
"کلینتون" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی خود را برای نخستین مناظره درون حزبی – که قرار است سه شنبه این هفته برگزار شود- آماده می کند که در کمتر از یک هفته حمایت بسیاری از رای دهندگان را از دست داد.
 
نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و مرکز ایپسوس گویای این مطلب است که محبوبیت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا از ۵۱ درصد در تاریخ ۴ اکتبر (12 مهر) به ۴۱ درصد در تاریخ ۹ اکتبر (17 مهر) تنزل پیدا کرده است.
 
جالب آنکه با وجود هنوز نامزدی "جو بایدن،" معاون رئیس جمهور آمریکا، قطعی نشده است، محبوبیت وی نیز با ۴ درصد افزایش به ۲۰ درصد رسیده است.
 
کلینتون زمانی محبوبترین چهره دموکرات رقابت ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به حساب می آمد و در انتخابات درون حزبی، از دیگر رقبا شانس بالاتری داشت؛ اما به دلیل استفاده از ایمیل شخصی در دوره تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا، از سوی مخالفین مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.
 
برخی از جمهوری‌خواهان نیز تلاش می کنند از موضوع بهره‌برداری سیاسی کنند و حادثه حمله به سفارت آمریکا در شهر بنغازی لیبی -در سال ۲۰۱۱ - را به نوعی با این مسئله پیوند دهند و کلینتون را متهم به نقض امنیت ملی آمریکا کنند.
 
کمیته رسیدگی به حاثه بنغازی وعده داده است به زودی بخش جدیدی از ایمیل‌های کلینتون را به عنوان شاهدی بر این ادعا که سیاست خارجی وی در جهت برآورده کردن منافع خاص بوده است، منتشر خواهد کرد. دموکرات ها در واکنش به این ادعا، کمیته رسیدگی به حادثه بنغازی را به سیاسی کردن مسائل به نفع رقبای انتخاباتی کلینتون متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار