مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی بیان کرد: در آستانه محرم قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته در هر کیلوگرم 400 تومان کاهش داشته است.

عظیم حجت مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قیمت مرغ اظهار داشت: از نظر تولید و عرضه هیچ مشکلی وجود ندارد اما در هفته جاری نسبت به هفته گذشته با کاهش 400 تومان در هر کیلوگرم گوشت مرغ مواجه شدیم که امیدواریم با تنظیم بازار و تعادل در عرضه و تقاضا در ایام ماه محرم شاهد افت قیمت مرغ بیش از پیش نباشیم.
 
وی افزود: در حال حاضر متوسط قیمت مرغ زنده درب مرغداری کیلویی 4 هزار و 400 تومان و برای مصرف کننده کیلویی 6 هزار و 800 تومان است در حالی که با توجه به هزینه‌های تولید قیمت منطقی که می‌تواند رضایت مرغدار و مصرف کننده را در بر داشته باشد، کیلویی 4500 تا 4800 تومان درب مرغداری و کیلویی 7 هزار تا 7 هزار و 200 تومان برای مصرف کننده است که در غیر این صورت مرغدار با زیان مواجه خواهد شد.
 
حجت در ادامه گفت: با توجه به افزایش تقاضا در ایام ماه  محرم پیش‌بینی شده که قیمت مرغ به قیمت واقعی خود برسد.
 
مدیر عامل اتحادیه مرغداران تصریح کرد: از ابتدای سال  جاری تاکنون 90 درصد صادرات به عراق و 10 درصد به افغانستان بوده و از سویی پیش‌بینی شده بود که تا پایان سال 100 هزار تن صادرات داشته باشیم، که با توجه به توقف دو ماه صادرات امیدوارم که این میزان به 80 هزار تن برسد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار