نمایش «سه چرخه» تا 28 مهرماه تمدید شد و در سالن رکن‌الدین خسروی روی صحنه می‌رود.

امیر شاکری کارگردان نمایش «سه چرخه» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان دو دوستی است که دو جنبه متفاوت از یک شخصیت انسان را نشان می‌دهند و در یک بیغوله به همراه دختری کاغذ جمع کن و پیرمرد فلوت زن گرفتار شده‌اند و تمام دغدغه‌شان پرداخت قسط‌هایی هست که بابت خرید سه چرخه باید بدهند! از طرفی هم وارد شدن یک مرد پولدار به این بیغوله اتفاقاتی را رقم می‌زند.

شاکری در رابطه با انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: بسیار اتفاقاتی این نمایشنامه را خواندم که همان ابتدا نظرم را جلب کرد، بیغوله‌ای که از نظرم همه ما به نوعی گرفتار آن هستیم و در آن قرار داریم.

وی درباره کمبود سالن‌ها برای اجرا عنوان کرد: اگر بخواهیم در سالن دولتی نمایش را روی صحنه ببریم باید حتماً یکی از بازیگران چهره باشند و یا مجوز نمایش را برای دو سال آینده صادر می‌کنند. تئاتر‌های خصوصی هم از لحاظ کیفیت پایین هستند و شرایط مناسبی برای اجرا ندارند و این وضعیت باعث ناراحتی برای افرادیست که تازه وارد این عرصه می‌خواهند بشوند.

شاکری در خصوص وفادار بودن به نمایشنامه مطرح کرد: علاقه‌ شخصی من به گونه‌ای  است که معتقدم نمایش باید فاقد زمان و مکان دوره به خصوصی باشد تا بشود در هر زمانی آن را روی صحنه برد. به همین منظور در طراحی صحنه هیچ المانی برای مکان نمایش در نظر گرفته نشده و یک ناکجا آبادی را نشان می‌دهد.

وی در راستای نقش خود در نمایش «سه چرخه» گفت: نقش از خودم بسیار دور است چه از لحاظ سن و سال و چه از لحاظ ذهنی که همین امر باعث جذابیت بیشتر آن برایم شده همچنین وجود رفتارهای عجیب و غریب پیرمرد که انگیزه‌ام را برای انتخاب این نمایش بیشتر کرد.

وی در خصوص شیوه اجرای نمایش عنوان کرد: نمایش‌هایی که امروز ابزورد هستند بهترین شیوه اجرایی آنها فضایی بین واقعیت و خیال است که در این اثر تماشاگران شاهد آن خواهند بود.

گفتنی است نمایش «سه چرخه» به طراحی و کارگردانی امیر لشکری از 12 الی 28 مهرماه ساعت 18:30 در سالن خسروی تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به: 
بازیگران: فربد صفاری - پریا قانع – امیر لشکری- رضا قاسمی- سیروس نظری اشاره کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار