رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از افزایش سهم بخش غیر دولتی در تامین نیروی انسانی خبر داد.

علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت استخدامی معلمان نهضت سواد آموزی گفت: از سال 90 به تدریج تامین نیروی انسانی از سوی بخش غیر دولتی انجام می‌شود و طی این روند سهم مراکز غیر دولتی به ترتیب 15، 45، 65 درصد افزایش پیدا کرد و اکنون به 95 درصد رسیده است. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وضعیت بیمه و حقوق آموزش دهندگان با توجه به شرایط جدید، بر عهده نهاد غیر دولتی است که این افراد را به کار گرفته است. 

باقر زاده با اشاره به اینکه حق بیمه آموزش دهندگان به نهادهای غیر دولتی از سوی سازمان نهضت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: تا‌کنون درباره وضعیت استخدام قطعی آموزش‌دهندگان دستورالعملی ارائه نشده است و ما نیز چنین رویکردی را دنبال می‌کنیم. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی این نکته را یادآور شد که چنانچه دستورالعملی مبنی بر استخدام آموزش دهندگان ایجاد شود، سازمان نهضت سواد آموزی همکاری‌های لازم را خواهند داشت، همچنین مدت زمانی که با نهضت همکاری می‌کردند جز سابقه‌ی آنها محسوب می‌شود.
 
گفتنی است تا سال 90 آموزش دهندگان با عنوان آموزشیار از طریق مجوز دولت به سازمان و از طریق آزمون و مراحل گزینشی به کار گرفته می‌شدند و قانون استخدامی برای آنها بر اساس ضوابطی اجرایی شد و به این طریق وضعیت بسیاری از آموزشیاران مشخص گردید.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.