در حالی به استقبال هفته دهم لیگ یک می‌رویم که در پایان هفته نهم شاهد پایان فعالیت یک مربی بودیم.، ربیعی از این پس دیگر روی نیمکت شهرداری اردبیل نخواهد نشست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  او سومين مربي‌ای بود كه مجبور به ترك نيمكت تيمش شد. پيش از او آلوس در نساجي به خط پايان رسيد و فرشاد پيوس هم از جمع پارسه‌اي‌ها جدا شد. به طور ميانگین هر سه هفته يك مربي از يك تيم دسته اولي جدا مي‌شود كه اين اصلاً آمار خوبي نيست و اگر به همين روند و با همين معدل كار دنبال شود در پايان 13 مربي جايگاه خود را از دست خواهند داد.
نه اينكه هيچ تيمي حق اخراج مربي را نداشته باشد اما اگر در هر سه مورد حق با باشگاه باشد بايد گفت باشگاه‌هاي يادشده هنگامي كه مي‌خواستند مربي جذب كنند هيچ مطالعه و برنامه‌اي در اين زمينه نداشته‌اند. البته بودند در همين هفته تيم‌هايي كه مي‌توانستند مربي خود را به بهانه كسب نتايج ضعيف از كار بركنار كنند اما ترجيح دادند گزينه حمايت را در پيش گيرند كه اين كار بهتري است. در فوتبال زماني داريم به عنوان زمان حمايت از مربي و اين زماني است كه تيم خوب نتيجه نمي‌گيرد. در فوتبال ما بيشتر تيم‌ها وقتي نتيجه نمي‌گيرند شور مي‌كنند كه كي مربي اخراج كنند و چه كسي را بياورند در حالي كه اگر همين شور در مورد راه‌هاي برون‌رفت از بحران انجام شود نتيجه بهتري به‌ دست خواهد آمد و هزينه كمتري روي دست باشگاه‌ها مي‌گذارد.
برخي تيم‌ها هم تهديد به انصراف مي‌كنند. اين بدعت شده. تيم بازي نمي‌كند و بخشي از پولش را مي‌گيرد. اين اصلاً خوب نيست.‌ كاش باشگاه‌هايي كه توان تيمداري نداشتند همان ابتداي فصل اين را صادقانه مي‌گفتند. هيچ اشكالي پيش نمي‌آمد. بازي‌ها با تعداد تيم‌هاي كمتري برگزار مي‌شد. الان بازيكنان اين تيم‌ها فوتبال مي‌كنند اما عذاب مي‌كشند در حالي كه اگر فوتبال نمي‌كردند عذاب نمي‌كشيدند. اينطوري شرايط فوتبال هم بهتر مي‌شد. برخي از بازيكنان بي‌كيفيت كنار مي‌رفتند و بازيكنان خوب جذب تيم‌هاي ديگر مي‌شدند.
مهمترين حرف هفته را هم كلانتري، سرمربي تيم فجر‌سپاسي زد. او گفت براي رفع مشكلات مالي تيمش منتظر كمك‌هاي بشردوستانه است. باز خوب است كه اين تيم صدرنشين است. اگر قعرنشين بود بايد تا آخر فصل مجاني بازي مي‌كرد.
كاش شرايط فوتبال ما مثل اروپايي‌ها بود. نه در بعد فني بلكه در بعد قوانين. تيم‌هاي بي‌پول حق حضور در ميدان را پيدا نمي‌كردند تا يك جمع و خانواده‌هايشان از بدقولي‌ها و حرف‌هاي دورغين در امان مي‌ماندند.
در ادامه اشاره‌اي خواهيم داشت به بازي‌هايي كه قرار است امروز برگزار شود.


منبع: روزنامه خبر ورزشی 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.