غیرقابل‌مصرف بودن کمتر از 3 درصد محصولات 400 کارخانه مواد غذایی در فارس

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: 97.57 درصد از محصولات 400 کارخانه بازدید شده در این استان در سال گذشته منطبق با ضوابط و 2.75 درصد نیز غیرقابل‌مصرف تشخیص داده ‌شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی رزمجو امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران از معرفی 115 تولیدکننده به تعزیرات در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد چند مورد نیز پلمب شد.

وی گفت: سال گذشته 78 مورد از کل محصولات تولیدی محصولات گوشتی (خمیر مرغ) نمونه‌برداری و شش درصد عدم انطباق دیده شد که در این زمینه نیز سه پروانه تولید را تعلیق کردیم و این کارخانه دیگر اجازه تولید نداشته است.

این مسئول درباره وضعیت آب‌معدنی این استان نیز گفت: از 229 مورد کل محصولات تولید آب‌معدنی فارس نمونه‌برداری شد که هیچ‌کدام غیرقابل‌مصرف نبوده است.

وی افزود: در جریان 155 مورد نمونه‌برداری در استفاده از روغن پالم نیز فقط دو محصول عدم انطباق داشته است که جمع‌آوری شد و دیگر اجازه تولید ندادیم.

رزمجو همچنین اعلام کرد: بیش از یک‌سوم از 29 فراورده تولیدی غذایی کشور که نشان ایمنی دریافت کرده‌اند و روز شنبه آینده معرفی می‌شوند، مربوط به استان فارس است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفت: درگذشته این نگرانی ازنظر آلودگی به فلزات سنگین در سبزی‌های شیراز وجود داشت و ما این نمونه‌برداری را انجام دادیم که فلزات سنگین را در سبزی‌ها ندیدیم اما در حال رصد دائمی هستیم.

رزمجو تأکید کرد: نمی‌توان گفت که این آلودگی وجود نخواهد داشت زیرا کشاورز ممکن است در مقطعی روش کشت و کار و مقدار استفاده از سموم کشاورزی را بدون اطلاع تغییر دهد.

رزمجو تصریح کرد: در کنترل مواد غذایی کمک مردم حلقه تکمیلی فعالیت‌های ما خواهد بود.

در ادامه این گفت‌وگو، خبرنگاران از نمایشگاه 20 غذای سالم که توسط دکتر موسی صالحی متخصص تغذیه انتخاب شده بود، بازدید کردند.

منبع: فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.