جمعيت هلال احمر ايران و فدراسيون بين المللي جمعيت های صليب سرخ و هلال احمر‏ در زمينه تامين امنيت غذایی افراد آسيب ديده در سومالی،‌ قرارداد همكاری امضا كردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، قرارداد همكاري ميان جمعيت هلال احمر ايران و فدراسيون بين المللي جمعيت هاي صليب سرخ و هلال احمر در زمينه تقويت تاب آوري در برابر گرسنگي آسيب پذيرترين اقشار مردم سومالي از طريق ارتباط ويدئو كنفرانس ميان رئيس جمعيت هلال احمر ايران و دبيركل فدراسيون به امضا رسيد.

دكتر سيداميرمحسن ضيائي در اين جلسه با ابراز خرسندي از روند رو به توسعه همكاري هاي هلال احمر ايران و فدراسيون در زمينه هاي مختلف گفت: با توجه به ضرورت گسترش همكاري ها در سطح منطقه اي، هلال احمر ايران در طول دهه گذشته كمك هاي فراواني را به كشورهاي آفريقايي خصوصا سومالي ارسال كرده است.

وي ادامه داد: بعد از اجراي پروژه موفق جهاني كاهش خطرپذيري شهري و همچنين ترغيب اجراي برنامه هاي مشترك حفاظت از محيط زيست‏، ما خوشحاليم كه امروز قرارداد برنامه تامين امنيت غذايي و تاب آوري در برابر گرسنگي را امضا مي كنيم كه بر اساس آن مي توانيم كمك هاي موثري را به افراد آسيب ديده سومالي و كنيا در زمينه غذا، بهداشت، كاهش خطرپذيري و ظرفيت سازي داشته باشيم.

ضيائي ابراز اميدواري كرد كه برنامه هاي عملياتي اين قرارداد تا ماه نوامبر تهيه نهايي شود و با مشاركت جمعيت هلال احمر سومالي و كنيا به امضا برسد.

همكاري هلال احمر ايران با فدراسيون صلیب سرخ

الحاج اسی دبيركل فدراسيون بين المللي جمعيت هاي صليب سرخ و هلال احمر‏ نيز در اين ارتباط ويدئوكنفرانسي گفت: همكاري هاي جمعيت هلال احمر ايران با فدراسيون مثال زدني و خاص است و نمونه اي از روحيه مشاركت در جمعيت هلال احمر ايران است.

وی با بيان اينكه امروزه ما در فدراسيون در قبال كمك به مردم نيازمند، تعهد بالايي داريم، اضافه كرد: تداوم در ارسال كمك هاي بشردوستانه از وظايف ماست و اين كار مي تواند از طريق همكاري جمعيت هاي صليب سرخ و هلال احمر انجام شود.

دبيركل فدراسيون بين المللي جمعيت هاي صليب سرخ و هلال احمر خاطرنشان كرد: اين قرارداد مي تواند منجر به همكاري بيشتر و همچنين حمايت مالي از برنامه هاي فدراسيون شود.

در اين قرارداد كه با هدف همكاري براي تامين امنيت غذايي افراد آسيب ديده در سومالي از جمله پناهندگان سوماليايي در كشور كنيا امضا شد، جمعيت هلال احمر ايران كمك مالي پروژه و همچنين وظيفه تهيه اسناد برنامه بر اساس قرارداد را به عهده خواهد داشت.

منبع : مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار