سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون به نقل از قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: عربستان سعودی امکان داشت در همان روز اول کلیه جان باختگان را دفن کند اما با اعمال فشارهای مختلف مانع از این کار شدیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نوذر شفیعی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه آقای قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه از سفر به عربستان سعودی جهت پیگیری حادثه منا گزارشی ارایه داد و گفت عربستان سعودی امکان داشت در همان روز اول کلیه جان باختگان را دفن کند اما با اعمال فشارهای مختلف مانع از این کار شدیم.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در این جلسه آقای دکتر ضیایی رئیس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از سفر به عربستان جهت پیگیری حادثه منا گزارش ارایه داد و گفت: هلال احمر طی سال‌های گذشته همواره خدماتی را به حجاج در موسم حج ارائه داده است. امسال نیز به روال گذشته هلال احمر آماده ارائه خدمات به حجاج بود.

شفیعی به نقل از ضیایی افزود: در حادثه منا، نیروهای هلال احمر توانستند حداقل 500 نفر (اعم از ایرانی و غیرایرانی) را نجات دهند. علت اصلی تلفات زیاد در حادثه منا، ضعف مدیریت و عدم آمادگی نیروهای سعودی در رسیدگی به چنین حوادثی است. جمعیت هلال احمر درصدد است با توجه به تجربه منا، آموزش‌های لازم را به حجاج، مسئول کاروان‌ها و کادر هلال احمر در سال‌های آینده صورت دهد. به علاوه اکنون ارتباطاتی را با صلیب سرخ بین المللی برقرار کرده‌ایم تا آن‌ها نیز برای تعیین تکلیف افراد باقی مانده (65 نفر) فعال شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و... همچنین لایحه موافقتنامه حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر در کمیسیون امنیت ملی به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت و با پیشنهاد اصلاحات در آن به کمیسیون اصلی ارجاع داده شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
وزارت خارجه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عربستان به درخواست ظریف جواب رد داد و تا رهبر معظم تهدید به پاسخ سخت و خشن نکرد همکاری نمی کردند