مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: حافظ، چهره ماندگار و حافظه جاودانه تاریخ و تمدن ایران و جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، "محمود خدمتی" در آیین گرامیداشت روز حافظ در دبیرستان محمودیه کاشان افزود: دوام و قوام هر کشور به سرمایه های مادی نیست بلکه پایداری جوامع به سرمایه های فرهنگی ملتها است.

وی افزود: وقتی ملل جهان برای معرفی و شناخت مشاهیر کشور ما به شهروندان خودشان تلاش می کنند، بی انصافی است که ما بزرگان خود را نشناسیم و نسبت به آثار فرهنگ و تمدن خود بی توجه باشیم.

وی راز جاودانگی حافظ را ارتباط با خدا توصیف کرد و تاکید کرد: بررسی زندگی و آثار بزرگان فرهنگ و تمدن کشور مکتب درسی است که همه ما باید شاگرد آن باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: حافظ نیازی به معرفی کردن ندارد و هر آنچه در مورد او گفته و شنیده شده در برابر عظمت فکر او کم است و هرکس بنا به سلیقه خود بخشی از اندیشه او را تفسیر می کند.

"عبدالرضا مدرس زاده " در آیین گرامیداشت روز ملی حافظ در دبیرستان محمودیه کاشان افزود: حافظ، عصاره فرهنگ ملی و دینی ماست و آفت بزرگ صدساله اخیر از صفویه تا به امروز افراط و تفریط در باره تاریخ و تمدن است.

به گفته وی، در اندیشه حافظ، فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی، به شکل هنرمندانه ای تلفیق شده و گره خورده است و و با این اوصاف ، ایرانی ترین شاعری است که مهم ترین ارزشهای تمدن ایرانی و اسلامی را پاسداری می کند.

وی اظهار داشت: حافظ، مجموعه عصاره فکر و فرهنگ ایرانی است و فرق او با سعدی و مولانا و فردوسی در این است که حافظ نسخه و عرصه ای را فراهم کرده است که هرکس با هر سلیقه و گرایشی می تواند به او نزدیک شود.

وی تصریح کرد:حافظ که قرآن را با 14 روایت می داند، نماینده یک فرهنگ است که باورهای دینی را ابزار منافع خود نمی کند، ظاهر و باطن او یکسان است و اهل ریا و تزویر نیست.

مدرس زاده گفت: به اعتقاد حافظ، بالاترین ثواب، نماز خواندن و عمل نیک ظاهری نیست بلکه دوری از گناه و ریا را بالاترین ثواب می داند و با همین صداقت و صمیمت باطن است که به کشف و حرفهای تازه رسیده است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.