وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود از اتفاق نظر کشورش با فرانسه درخصوص مسائل مهم منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحدث"؛ "عادل الجبیر" -وزیر خارجه عربستان- در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "لوران فابیوس" -همتای فرانسوی خود- گفت: "عربستان و فرانسه درخصوص سوریه، عراق و دخالت های ایران، اتفاق نظر دارند.

وی افزود: نقش ائتلاف سعودی در یمن در پاسخ به درخواست دولت این کشور (مستعفی) ایفا شده است و هدف از عملیات نظامی در یمن حمایت از دولت قانونی این کشور(!) و پایان دادن به تهدیدات بالیستیکی است.

الجبیر گفت: پایان جنگ یمن، در دستان انصارالله و متحد آن "علی عبدالله صالح" است. موضع عربستان در قبال سوریه و بشار اسد تغییر نکرده است. تلاش می کنیم تا روسیه را متقاعد کنیم هرگونه راه حل سیاسی در سوریه باید ضامن برکناری بشار اسد باشد.

وزیر خارجه عربستان ادعا کرد: دخالت های ایران در امور دیگر کشورها، یک معضل منطقه ای است. اینکه عبدالله صالح نقش ایران در یمن را انکار می کند، از واقعیت به دور است.

فابیوس نیز در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: امیدواریم همه طرف ها برای حمایت از راه حل سیاسی در یمن تلاش کنند. اوضاع انسانی یمن بسیار رقت بار است. عملیات ما علیه داعش در سوریه، مطابق با منشور سازمان ملل و دفاع از خود است.

وی گفت: بهترین راه حل در یمن، همان راه حل سیاسی است. راه حل سیاسی در سوریه نیز، نیازمند مرحله ای انتقالی است که طی آن مقامات تغییر کنند. ما از نظر سیاسی، از موضع عربستان در یمن حمایت می کنیم.

وزیر خارجه فرانسه مدعی شد: هیچ آینده‌ای را نمی توان با وجود بشار اسد برای سوریه متصور شد.‎


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
این غلام سعودی بازهم اظهار نظر کرد کاش دوربین ها توفیق داشتند تا از کربلای5 تصاویری در خود ضبط می کردند تا غلامان آل سعود وهم پیمانانشان به دست وپای انصارالله وایران می افتادند حیف هزار حیف که تاریخ نتوانست تصویری از این عملیات مردان مرد در اختیار جهانیان واین نامردان قرار دهد تا وقتی سر لشگر جعفری می گوید رعد و برق ایرانی بدانند
آخرین اخبار