رئیس جمهور روسیه با وزیر دفاع عربستان سعودی در سوچی دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه با محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان در شهر سوچی  دیدار کرد. 

مقامات دو کشور قرار است درباره مسائل مختلف، انفجارهای روز یکشنبه در پایتخت ترکیه که نود و پنج کشته برجا گذاشت و همچنین اوضاع سوریه، گفتگو کنند.

ولادیمر پوتین گفت: طبیعتا علاقه دارم درباره اوضاع منطقه در سوریه و دیگر کشورها گفتگو کنم، بالاخص درباره تازه ترین نمونه های تروریسم که در ترکیه بروز کرد.

محمد بن سلمان نیز گفت: امیدوارم که در دیدار امروز درباره مسائلی که اهمیت دوجانبه زیادی دارند و بالاخص اوضاع منطقه گفتگو کنم.

بنا به اعلام فعالان و مقامات دولت سوریه، درگیری های شدید بین شورشیان (مخالف بشار اسد) و نظامیان دولتی سوریه امروز نیز ادامه داشت و نیروهای دولتی این کشور با پشتیبانی حملات هوایی روسیه، مناطق تازه ای را تصرف کرده اند.

عربستان، حملات هوایی روسیه را که با هدف تقویت نیروهای بشار اسد در جنگ داخلی سوریه صورت می گیرد، محکوم کرده است. 

عربستان سعودی همچنین بودجه نیروهای مخالف دولت سوریه را که بشار اسد با آنها مبارزه می‌کند، تامین می کند.

پوتین در حاشیه مسابقه جایزه بزرگ روسیه که روز یکشنبه در رقابتهای فرمول1 در سوچی برگزار شد با شاهزاده محمد گفتگو کرد.

این دیدار حدودا پس از دو هفته از آغاز حملات هوایی مسکو بر ضد دشمنان اسد از جمله مخالفانی که ریاض از آنها حمایت می کند، برگزار شد.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: ریاض نگرانیهایی در خصوص سیاست روسیه دارد.

لاوروف گفت: مسکو نگرانی های عربستان سعودی را درک می کند و دو کشور در خصوص هدف جلوگیری از ایجاد خلافت تروریستی در سوریه اتفاق نظر دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
حتما ال سعود بیشرف میخواد پول هنگفت به روسیه بدن تا دیگه حملات هوایی علیه داعش نداشته باشه
آخرین اخبار