نماز کلید غیبی نزد خداوند است که هیچ کس جز او از مقدرات با خبر نیست.

حجت الالسلام حمید رضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه انسان‌ها را می‌توان به دو گروه با ایمان و بی ایمان دسته بندی کرد اظهار کرد: انسان‌هایی که به یک وجود ماورائی و قدرتمند و شکست ناپذیر ایمان داشته باشند و آن حقیقت را همواره ناظر، حاضر و دلسوز و تکیه گاه خود بدانند دچار افسردگی نخواهند شد.

 وی افزود: انسان‌ها هر گاه تحت فشار امور مالی یا روانی قرار بگیرند به درگاه آن تکیه گاه بی نیاز روی می‌آورند و با نیایش به درگاه او، هم احساس تخلیه‌ی سبکی خواهند داشته هم امید به آینده پیدا خواهند کرد و هم به مدد آن بر مشکلاتشان فائق خواهند آمد.

 رحمانی تصریح کرد: در  دین مبین اسلام عبادات دقیقا چنین جنبه‌های روان شناختی دارند به عنوان شاخص‌ترین آنها نماز است که در واقع نزد خداوند کلید‌های غیبی است که هیچ کس جز او از آنها خبر ندارد.

وی افزود: خدا بر هر چه در خشکی‌ها و دریاهاست آگاهی دارد، برگی از درختی نمی‌افتد و دانه‌ای در دل تاریکی زمین قرار نمی‌گیرد مگر اینکه حال او در کتاب آشکاری نوشته شده و خدا بر حال او آگاه است.

 این کارشناس مذهبی در پایان گفت:بدیهی است کسی که چنین نگرشی نسبت به عالم داشته باشد هرگز احساس رها شدگی، وحشت، اضطراب و بی پناهی نخواهد کرد و چنین انسانی در هیچ حالی افسرده نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار