خیز دنیا برای حضور در بازار ایران در پسا تحریم ،هشدار بخش خصوصی نسبت به جهش دوباره نرخ ارز و دلایل ورود کالاهای عجیب به ایران از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

خیز دنیا برای حضور در بازار ایران/هشدار به جهش دوباره نرخ ارزبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،خیز دنیا برای حضور در بازار ایران در پسا تحریم ،هشدار بخش خصوصی نسبت به جهش دوباره نرخ ارز و دلایل ورود کالاهای عجیب به ایران از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

براساس آمار گمرک در نیمه نخست سال جاری حجم مبادلات تجاری ایران و انگلیس کاهش یافت.


دبیر انجمن صنعت پخش گفت: متاسفانه هنوز کالاها در کشور به شیوه قدیمی قیمت گذاری می شود و پیشنهاد ما این است که به غیر از برخی کالاهای خاص قیمت سایر اقلام تابع عرضه و تقاضا باشد.


رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: طی 10 سال آینده باید سازمان ملی استاندارد به جایگاهی برسد که بدون نگاه به بودجه دولت اداره شود .


معاون اجرایی رئیس جمهور گفت:تبدیل شدن ایران به محلی برای فروش کالاهای بنجل، خیالی باطل است.


رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران گفت: مشکل رکود تنها مربوط به بازار سرمایه پتروشیمی نیست . صنایع خوردو سازی، صنایع سیمان و بنگاه های کوچک و متوسط به علت نبود سرمایه در گردش و کمبود تقاضا یکی پس از دیگری تعطیل می شوند.


قائم مقام وزیر صنعت گفت: قانون نظام صنفی جایگاه توزیع به خوبی دیده نشده و ما نیازمند تدوین لایحه قانون نظام توزیع هستیم و باید نظام توزیع فعلی رابه سمت افزایش شفافیت و کاهش هزینه ها سوق بدهیم.


درحالیکه مسئولان سرگرم دیدوبازدید هیات های تجاری خارجی هستند تجارخارجی درحال برنامه‌ریزی برای صادرات کالای خودبه ایران درپساتحریم می‌باشند.


بر اساس آمار گمرک در شهریور ماه سال جاری واردات کالا از ایالات متحده آمریکا از نظر وزنی 292.63 درصد و از نظر ارزشی 80.54 درصد افزایش یافت.


رئیس اتحادیه پیراهن دوزان با انتقاد از واردات بی رویه کالا گفت: تولیدات داخلی به دلیل افزایش هزینه های تولید قدرت رقابت با کالاهای ارزان خارجی را ندارد.


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به افزایش قیمت 8 تا 12 درصدی برخی از لوازم خانگی در بازار گفت: در شرایطی که انبارها مملو از کالا است این افزایش قیمت توسط کارخانه ها جای تعجب دارد.


بر اساس آمار گمرک در نیمه نخست سال‌جاری مبادلات تجاری ایران و فرانسه افزایش چشمگیر یافت.

رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک با انتقاد از افزایش قیمت مواد اولیه تولید نایلون و پلاستیک توسط پتروشیمی‌ها گفت: به مردم توصیه می‌کنیم از خرید سفره‌های یکبار مصرف غیرشفاف اجتناب کنند.


در حالیکه آمار تجارت شش ماهه ایران نشان دهنده کاهش صادرات است اما کالاهای ایرانی بازار خود را در برخی از کشورها به دست آورده و در حال رخنه به بازارهای جهانی هستند.


نعمت‌زاده گفت: 15 درصد تسهیلات بانکی باید به خدمات صادراتی و تولیدی تعلق بگیرد تا مشکل تأمین مالی بخش واقعی اقتصاد حل شود.


رییس سازمان توسعه تجارت گفت: تمامی اقلام وارداتی تحت تعرفه خاص به کشور وارد می‌شوند و اگر جلوی واردات رسمی برخی کالاها گرفته شود قاچاق افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار