بیش از 13 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی در بوکان تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

بیش از 13 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی در بوکان تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مسئول ستاد حوادث غیر مترقبه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از 13 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی در بوکان تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است .

محمد احرامی در جلسه ستاد بیمه کشاورزی شهرستان بوکان با اشاره به ضرورت و اهمیت صنعت بیمه در بخش کشاورزی اظهارکرد: در سال زراعی 93-94 ، بیش از 13 میلیارد و 686 میلیون ریال بابت خسارت وارده ناشی از حوادث غیر مترقبه به محصولات کشاورزی به عنوان غرامت به بیمه گذاران این شهرستان پرداخت شده است .

احرامی تصریح کرد: مجموع دام سبک و سنگین بیمه شده در بخش دام دراین شهرستان در سال 94 نیز دو هزار و 676 راس و تعداد کندوی زنبور عسل نیز 696 کلنی اعلام شده است .

وی ادامه داد: از این تعداد بیمه در بخش دام و طیور، بیش از 486 میلیون ریال در بخش بیمه دام سبک و سنگین و 21 میلیون ریال نیز در بخش بیمه زنبورعسل توسط صندوق بیمه کشاورزی به بیمه گذاران غرامت پرداخت شده است .

در این جلسه صلاح الدین حقگوی ، مدیر جهاد کشاورزی بوکان نیز با تبیین اهمیت و اهداف صندوق بیمه کشاورزی اذعان داشت : جهاد کشاورزی از هیچ تلاشی برای توسعه فرهنگ بیمه در این شهرستان به عنوان یکی از مهمترین سیاست حمایتی دولت برای کشاورزان عزیز و زحمت کش دریغ نخواهد کرد.

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه به ارائه پیشنهادات و راهکارهای خود در خصوص حل مشکلات موجود بر سر راه صنعت بیمه پرداختند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کشاورزی ، ارومیه ، بیمه ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.