مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:اگر امروز کردستان امنیت دارد مرهون مجاهدت های خاموش پیشمرگانی است که در جریان آزادی سازی شهرهای کشور نقش داشتند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سعید الفتی در همایش تجلیل از ایثارگران فعال در حوزه فرهنگ و هنر کردستان که در سنندج برگزار شد، بر اولویت قرار دادن کار در حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهدا باید زیرساخت اصلی فرهنگ عمومی کشور باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری به زیبایی کردستان را سرزمین مجاهدت های خاموش نام نهادند چرا که شهدای زیادی در این منطقه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اولین شهدای انقلاب، شهدای شهر سنندج بودند، بیان کرد: وقتی مردم در هیجان پیروزی انقلاب بودند، شهدای این سرزمین جانانه جانشان را فدای انقلاب و نظام کردند.

الفتی افزود: اگر امروز کردستان امنیت دارد مرهون مجاهدت های خاموش پیشمرگانی است که در شهرهای مریوان، سردشت و بانه مردانه جنگیدند و در جریان آزادی سازی شهرهای کشور نقش داشتند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: خون شهدای کردستان باعث تثبیت نظام شد و کردستان پشتوانه و عقبه هشتسال جنگ است و تمام فرماندهان نظام، تربیت شده جنگ در کردستان هستند.

الفتی با اشاره به اینکه فرماندهان شاخصی که در رأس سپاه و ارتش داریم تربیت شده منطقه کردستان هستند، ادامه داد: بدون وجود مردم این سرزمین امکان نداشت که در جنگ پیروز شویم و کردستان تنگه احد انقلاب اسلامی بود و حفظ کردستان حفظ نظام بود.

وی به قرابت فرهنگی مردم این منطقه با کردستان عراق اشاره کرد و افزود: ما باید فرهنگ شهدا را در کردستان عراق ترویج کنیم و با آماده کردن زمینه های فرهنگی از این استان فرهنگ شهادت را به کردستان عراق صادر کنیم.

مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید پرچمدار ترویج فرهنگ شهادت باشیم و با برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در این راستا همواره پاسداشت خون شهدا باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.