معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد ایران گفت:در سال گذشته 300 هزار واحد عرضه کالا در سطح کشور بازرسی شده است،

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،وحید مرندی‌مقدم در همایش بزرگ گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سنندج گفت: در حال حاضر کشور ما در حال گذر از یک پیچ حساس تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 300 هزار واحد عرضه کالا در سطح کشور بازرسی شده است، افزود: در کشور سه میلیون واحد عرضه وجود دارد که بازرسی کل آنها 10 سال طول می‌کشد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد ایران، بیان کرد: 11 هزار و 340 مورد کالای غیر استاندارد در سال گذشته طی این بازرسی‌های انجام گرفته توقیف شده و 243 مورد نیز جعل نشان استاندارد کشف شده است.

مرندی‌پور از پلمب 1095 واحد تولیدی غیراستاندارد در سال گذشته خبر داد و افزود: یک‌هزار و 320 مورد اعلام جرم به مراجع قضایی در سال گذشته داشته‌ایم.

وی از تعریف مدل جدیدی از استاندارد برای جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: این مدل بر اساس مطالعه بر روی مدل‌های موفق جهان تدوین و قرار است به صورت پایلوت اجرا شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد ایران با بیان اینکه نقش مردم به عنوان بازرسین استاندارد را در این مدل پررنگ کرده‌ایم، گفت: مردم به عنوان رکن دوم باید در بحث نظارت ورود پیدا کنند و مانع تولید اجناس نامرغوب و غیراستاندارد شوند.

مرندی‌مقدم در پایان گفت: بالا بردن هزینه تخلفات در حوزه تولید کالاهای غیراستاندارد از دیگر ساز و کارهایی است که در بسیاری از کشورهای جهان پاسخ داده و ما نیز در مدل تعریف شده برای کشور آن را مورد توجه قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: بازرسی ، کالا ، عرضه ، جرم ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.