معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: آب معدنی دماوند از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ محمدرضا ممدوحی درگفتگو با خبرنگار ما  نقش استاندارد را در اقتصاد ملی مهم عنوان کرد و گفت :اگر بحث کیفیت در تولید کالاها رعایت نشود چه بسا کالاهای تولیدی جایگاه خود را در بازار مصرف داخل کشور نیز از دست دهند.

وی با اشاره به اینکه در سازمان ملی استاندارد مسئولیت نظارت بر کالای استاندارد از سازمان ملی استاندارد به خود مردم سپرده  شود افزود:یعنی خود افراد مطالبه گر استاندارد و کیفیت کالاهای توزیعی باشند.

این مقام مسئول از امضائ تفاهم نامه با سازمان حمایت از تولیدکنندگان خبر داد و گفت: تا بدین طریق نسبت به کنترل بازار اقدام شود.

درحالی که چندی پیش خبرهایی مبنی بر غیر استاندارد بودن آب معدنی دماوند شنیدیم، وی با اشاره به حل مشکل آب معدنی دماوند  گفت: استاندارد آب آشامیدنی با آب معدنی متفاوت است،  و این دو  هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارد و بر اساس اعلام آخرین اعلام وزارت بهداشت مشکل آن برطرف شده است.

در بحث آب معدنی دماوند اشتباهی روی داده بود، الان آنچه که عرضه می‌شود،‌ آب آشامیدنی است و برای مصرف این آب از نظر ما و وزارت بهداشت مشکلی و جود ندارد.

ممدوحی اضافه کرد : آب‌لیموها به لحاظ طبیعی بودن دارای اشکال است، و میزان لیموی تولیدی لیمو با تولید آب لیمو همخوانی ندارد و در این بحث آن است که یا میزان لیموی آب لیموها کافی نیست و یا آب لیمو به صورت صنعتی تولید می شود

ممدوحی در مورد استفاده از روغن پالم در فراورده های لبنی افزود: روغن پالم را برخی از واحدها در فرآورده‌های لبنی اضافه کرده بودند که آن هم شناسایی و برخورد شد و الان هیچ محصولی دارای روغن پالم نیست، مگر اینکه در خود محصول وجود این روغن الزامی و تعریف شده باشد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه واحدهای دارای استاندارد بدون رعایت کیفیت و واحدهایی که استاندارد ندارند، هر دو یکی هستند، اضافه کرد: متاسفانه جریمه های که برای واحدهایی که استاندارد دارند، ولی رعایت نمی‌کنند، بازدارنده نیست.

وی در مورد واحدهای که علامت استاندارد ندارند و یا اقدام به جعل این علامت در تولید محصولاتشان می کنند گفت:واحدی که علامت را جعل کرده است، مجازات سنگین و بازدارنده دارد.


انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.