ارومیه؛

هزینه بالغ بر7میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی خانه های بهداشت در سال 93

7 میلیارد ریال اعتبار در سال 93 برای تجهیز و نوسازی مراکز و خانه های بهداشت شهرستان مهاباد هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ در شهرستان مهاباد حدود هشتاد مرکز و خانه بهداشت کارخدمات رسانی بهداشتی به جمعیت روستایی را انجام می دهند. یکی از مراکز بهداشتی مرکز روستای کاولان سفلی است که درآن انواع خدمات پزشکی به روستاییان ارائه می شود.

مدیر شبکه در بازدید از مرکز بهداشتی درمانی روستای کاولان سفلی گفت: هشت نفر در این مرکز بهداشت اعم از پزشک، ماما، بهورز، دارویار، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس بهداشت خانواده فعالیت دارند و پنج بهورز نیز در خانه های بهداشت مربوطه ارائه خدمت می کنند.

وی افزود: حدود یک میلیارد ریال سال قبل برای مرکز بهداشتی و درمانی کاولان هزینه شد و این مرکز کاملا بهسازی و تجهیز شده است و بیش از 250 نفر اعم از پزشک ، ماما، بهورز، کارشناسان بهداشت محیط ، خانواده و بیماریهای واگیر در مراکز و خانه های بهداشت روستایی به جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر در 194 روستای مهاباد خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

وی اظهار داشت: سال گذشته 7 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی مراکز و خانه های بهداشت روستایی در این شهرستان هزینه شده و در سالجاری نیز بهسازی و تجهیز خانه های بهداشت در دستور کار قرار دارد


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.