با فرا رسیدن ایام حزن و ماتم سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) ویژه برنامه های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه خراسان رضوی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان معاون فرهنگی ،اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 105 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود.گفت:این برنامه در راستای اجرای نیات موقوفات مرتبط با عزاداری و تعزیه داری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و برگزاری مراسمات مذهبی در بقاع متبرکه برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه در سال های گذشته اجرای نیات موقوفات مرتبط به صورتی سنتی اجرا می شد افزود:اجرای متمرکز نیات واقفان سید الشهداء موجب می شود نظارت بهتری بر اجرای نیت واقف انجام شود.

وی با بیان اینکه بیشتر موقوفات در خراسان رضوی با نیت عزاداری و تعزیه داری امام حسین(ع) می باشد گفت: برگزاری عزاداری ،مداحی ،برپایی خیمه های معرفت ، مراسم ویژه تاسوعا وعاشورا ،نماز ظهر عاشورا ،مراسم شام غریبان ،محافل انس با قرآن کریم و مراسم شهادت امام سجاد(ع) از جمله برنامه هایی است که با نیت واقفان در بقاع متبرکه برگزار می شود.

معاون فرهنگی ،اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی از دیگر برنامه های این سوگواره را را اجتماع «لبیک یا حسین(ع)» در بقاع متبرکه استان و حاشیه شهر مشهد عنوان کرد و افزود:همزمان با دوم محرم سالروز ورورد کاروان امام حسین(ع) به کربلای معلا ویژه برنامه اجتماع عظیم «لبیک یا حسین(ع)» در بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم"رهروان زینبی" ویژه بانوان در دوازدهمین روز از ماه محرم در بقاع متبرکه تصریح کرد:این برنامه در سالروز ورود اسراء دشت کربلا به شهر کوفه در شهرهای مشهد ،سبزوار و گناباد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور گسترده کاروان های پیاده در روز شهادت امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر خاطر نشان کرد:31 بقعه متبرکه میقات الرضا در دهه پایانی ماه صفر میزبان کاروان های پیاده می باشند و برنامه های فرهنگی و رفاهی ویژه ای جهت زائرین پیاده در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.