انجام روزانه 60 عمل جراحی چشم در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران/نابینایی پایان زندگی نیست

مسئول فنی چشم‌پزشکی مجتمع دارویی درمانی هلال ایران گفت: روزانه 60 عمل جراحی چشم و درماه 1000مورد، جهت بهبود و بینایی افراد کم‌بینا در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران انجام می‌شود.

انجام روزانه 60 عمل جراحی چشم در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران/نابینایی پایان زندگی نیستمحسن رحمتی فوق تخصص جراحی قرنیه و مسئول فنی چشم‌پزشکی مجتمع دارویی درمانی هلال ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عمل‌های جراحی چشم که در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران انجام می شود، اظهار کرد: در مجموع مراکز درمانی هلال ایران در جهت افزایش بهبود و بینایی افرادی که دچار نقص بینایی هستند عمل‌های مربوطه را با کمک فوق‌تخصص‌های شبکیه انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: براساس بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی تا سال 2015 نزدیک به 40میلیون نفر نابینا در جهان گزارش شده که بیشتر در ممالک در حال توسعه از جمله آسیا و آفریقا مشاهده می شود و در این زمینه شیوع نابینایی در ایران طی چند سال اخیر به شش‌دهم درصد و جمعیتی مشتمل بر 500هزار نفر رسیده‌است.

مسئول فنی چشم‌پزشکی مجتمع دارویی درمانی هلال ایران به بیماری هایی که بیشتر منجر به کم‌بینایی می شود اشاره کرد و گفت: عواملی مثل آسیب‌های شبکیه ناشی از دیابت، آب سیاه، آب مروارید و چاقی از جمله عللی است که تاثیرفراوانی در ایجاد کم‌بینایی داشته که با پیشگیری و انجام عمل جراحی درمان می‌شوند و بسیاری از افرادی که دچار کاهش دید هستند به حالت نرمال برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با تمام بیمه‌های پایه و مکمل قرارداد دارد، افزود: روزانه درحدود 50تا60 مورد و درماه حدود 1000مورد عمل جراحی چشم در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران انجام می‌شود.

رحمتی تصریح کرد: به افرادی که دچار نابینایی هستند باید گفت نابینایی اتمام زندگی نبوده و در این زمینه افراد یادشده با وسایل اپتیکی و کمک‌بینایی تحت‌عنوان توان‌بخشی بینایی شناخته شده و درمان می‌شوند و می‌توانند فعالیت‌های روزمره‌ خود را بدون کمک به دیگران انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار