به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و صفر طرح بصیرت عاشورایی در سطح بقاع متبرکه استان و محل موقوفات برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: 11برنامه با عنوان طرح بصیرت عاشورایی در استان برکزار می شود که 4 برنامه همزمان با سراسر کشور در استان نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی برگزاری مراسم لبیک یا حسین در 7 بقعه ،اجرای نیات واقفین مرتبط با عزاداری سید الشهدا و برپایی خیمه های معرفت در 14 بقعه را از مهمترین این برنامه ها عنوان کرد و افزود:برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 4 بقعه،مراسم نوجوانان حسینی در 5 بقعه و تجمع رهروان زینبی در 7 بقعه متبرکه استان نیز همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 5 هزار موقوفه در استان وجود دارد، گفت: 65 درصد این موقوفات مربوط به تعزیه داری و همچنین اطعام دهی به نام امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از این موقوفات زمان و مکان معین دارند و باید به وقت انجام شود ،افزود:برخی از این موقوفات مربوط به خود ایام محرم و برخی هم مربوط به ایام صفر هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین از وقوع 86 وقف جدید به مبلغ 45 میلیارد ریال امسال در استان خبر داد و گفت:52 درصد موقوفات در استان سند دار شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.