در ایام ماه محرم، ویژه برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) در جوار 237 امامزاده شاخص استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ابراز كرد: سازمان اوقاف و امورخیریه استان اصفهان در راستای پاسداری از پیام کربلا و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه‌های فرهنگی، در ايام محرم برنامه‌های ویژه ای در جوار 237 امامزاده اجرا مي كند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، جلوگیری از برنامه‌ریزی دشمن برای کم‌ارزش جلوه دادن مفاهیم والای عاشورا و تکیه بر شور عاشورایی به جای شعورعاشورایی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان اظهار كرد: امروز بیش از هرزمان دیگری شاهد افزایش حرکت‌های ضدشیعی و تحرکات دشمن در افزایش اختلافات شیعه و سنی هستیم؛ لذا عزادارن حسینی و به ویژه مسئولان هیئات مذهبی باید بیش از گذشته در برگزاری مراسماتعزاداری‌های خود توجه کنند و از هرگونه اقدامی که باعث افتادن بهانه به دست دشمنان نظام‌مقدس‌ جمهوری اسلامی است، به شدت پرهیز كنند.

اميري خاطرنشان كرد: اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی بر پایه افزایشِ بصیرت عاشورایی، در دستور کار سازمان اوقاف و امورخیریه قرار دارد و اين درحالي است كه اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی توسط ستاد بصیرت عاشورایی با مدیریت مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان و همچنین تشکیل اتاق فکری در این زمینه، در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان برگزار می شود.

وي افزود: دراین راستا سعی شده است تا از تمام ظرفیت‌های بقاع متبرکه و همچنین خيّرین و مردم ولایت مدار استفاده شود تا بتوانیم به بهترين نحو ممکن این برنامه ها را اجرایی كنيم.

معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان تصريح كرد: یکی دیگرازاهداف اجرای این طرح، اجرای امینانه واقفین نیک‌اندیش است كه اين امر نیازمند انسجام و هماهنگی بین بخشی بوده و برگزاری درست آن منجر به تبلیغ عملی فرهنگ وقف و ترویج بیش از پیش این سنت حسنه در بین مردم می‌شود.

اميري با اشاره به اينكه امسال این سازمان سعی کرده است تا در اقدامی یکپارچه و هماهنگ، عواید حاصل از موقوفاتی که واقفین نیک اندیشِ آن‌ها، جهت برگزاری مراسمات عزاداری امام‌حسین(ع) در وقف نامه خود ذکر کرده اند، به خوبی اجرا كند تا این همایش بزرگ عاشورایی، شور دوچنداني به دنبال داشته باشد، اظهار كرد: در اجرای طرح بصیرت عاشورایی، از 14 نفر مبلّغ اعزامی‌ قم و 203 نفر مبلْغ بومی استان اصفهان استفاده خواهد شد و همچنین 60 نفر روحانی در امامزادگان مستقر خواهند بود.

وي ابراز كرد: در جوار 127 امامزاده نیز ایستگاه پاسخگویی به مسائل شرعی و همچنین مشاوره خانواده برپا می‌شود و اين درحالي است كه نمایشگاه‌های فرهنگی در آستان مقدس 86 امامزاده برگزار می‌شود و 77 ایستگاه "همه واقف" در راستای ترویج فرهنگ وقف در بقاع متبرکه جهت مشاوره ايجاد مي‌شود.

معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با بيان اينكه در اين روز، در 184 امامزاده شریف نیز نماز ظهروعصر اقامه می‌شود، گفت: در سراسر استان، هيئات مذهبی به سوی 209 امامزاده عظیم‌الشان حرکت می‌کنند.

اميري تصريح كرد: در طول ماه محرم، 42 محفل انس با قرآن کریم برپا می‌شود و در جوار 183 امامزاده نیز مراسم ویژه شهادت سیّدالساجدین برگزار خواهد شد.

وي اضافه كرد: جهت ایجاد وقف‌های جدید با صنف‌های مختلف، 26 نشست تخصصی برگزار می‌شود و سفره اطعام عزاداران امام‌حسین(ع) نیز در 145 امامزاده واجب‌التعظیم، پذیرای عزاداران خواهد بود.

معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاري برنامه های شاخص در ايام محرم، گفت: برپایی تجمع "لبیک یا حسین(ع)" در روز اول محرم،‌ همایش شیرخوارگان حسینی در روز دوم محرم، تجمع "احلی من العسل" نوجوانان متوسل به حضرت قاسم‌ بن‌الحسن(ع) در روز ششم محرم از برنامه‌هايي است كه در جوار امامزادگان شاخص استان با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

اميري خاطرنشان كرد: همچنين برگزاری تجمع رهروان زینبی با شرکت بانوان عاشورایی در روز دوازدهم محرم، همایش نوجوانان حسینی ویژه دهه دوم محرم، تجمع بزرگ رهروان زینبی با شعار "لبیک یا زینب(س)" در روز 12 محرم ماه و تجمع بزرگ عاشورائیان با شعار" لبیک یا حسین(ع)" ویژه دهه دوم محرم را از دیگر برنامه‌های نهاد اوقاف و امورخيریه استان اصفهان دانست که در قالب طرح بصیرت عاشورایی اجرا خواهد شد.

وي افزود: برنامه عزاداری سیّد و سالار شهدا(ع) از آستان مقدس چهار امامزاده شاخص استان نيزدر روز عاشورا توسط صدا و سیما پخش مستقیم می‌شود.


انتهای پیام/گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.