همزمان با نخستین روز از محرم، سوگواره دانش آموزی ذاکران اهل بیت(ع) و آیین سنتی صلات در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در سوگواره دانش آموزی ذاکران اهل بیت(ع)هزار و 200دانش آموز مداح و ذاکر اهل بیت(ع) برای تسلیت به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و در اجتماعی با شکوه به مدیحه سرایی و سینه زنی پرداختند.

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود : این سوگواره با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و با حضور دانش آموزان با تجمع در رواق دارالهدایه حرم مطهر امام رضا (ع) برگزارشد.

وی بااشاره به مراسم سنتی و معنوی صلات که با حضور خادمان بارگاه منور رضوی در اماکن متبرکه حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد گفت :در این مراسم که یک ساعت پس از طلوع آفتاب آغاز شد وبه مدت 35دقیقه مقابل پنجره فولاد صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر ادامه یافت جمعی از خادمان با حضور در ماذنه گلدسته های صحنهای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و گلدسته های مسجدجامع گوهرشاد متن صلات را که مشتمل بر دو بند از اشعار محتشم کاشانی است قرائت کردند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: مرثیه خوانی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از برنامه های این آیین معنوی در حرم رضوی بود .

مراسم صلات همه ساله در نخستین روز از ماه محرم و همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور خدام بارگاه منور رضوی در حرم رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.