نائب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان تهران گفت: هر ساله شاهد ظهور و بروز شیوه‌ای جدید از عزاداری‌ها هستیم که در برخی مواقع برخلاف شأن و جایگاه ائمه اطهار و امام حسین(ع) است.

اکبری نژاد: رصد آسیب‌های هیئت‌های مذهبی با جدیت پیگیری می‌شودمهدی اکبری نژاد نائب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ضرورت ساماندهی هرچه مطلوب‌تر ایستگاه‌های صلواتی و مواد خوراکی که در این ایستگاه‌ها توزیع می‌شود ،اظهار کرد: طی سالهای گذشته در برخی مواقع مشاهده شده که سلامت مواد غذایی توزیع‌شده استاندارد نیست و گاهی نیز افراد غیرموجه با حضور در ایستگاه‌های صلواتی مبادرت به توزیع این اقلام می‌کنند.

وی افزود: از دیگر موارد قابل توجه در ایام عزاداری محرم، معطوف به آسیب‌شناسی شیوه‌های جدید مراسم سوگواری آقا عباعبدالله الحسین(ع) است که متأسفانه در پاره‌ای از اوقات برخلاف شأن و جایگاه اهل بیت و امام حسین(ع) است.

اکبری نژاد گفت: رصد چنین آسیب‌هایی با جدیت پیگیری می‌شود و امیدواریم با اعمال نظارت‌های هرچه‌بیشتر و آگاه‌سازی مضاعف جوانان بروز چنین مواردی در عزاداری‌ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

نائب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان تهران یاد‌اور شد: قرائت قران کریم در شب تاسوعا از برنامه‌های اولویت‌داری است که به تأسی از امام حسین(ع) در برنامه‌های هئیت‌های مذهبی استان تهران لحاظ شده است و امید آن داریم پیرو تدابیر و تمهیدات اتخاذشده، همچون سالهای گذشته، مراسمی درخور و شایسته‌ی مکتب اهل بیت(ع) در شهرستان‌های استان تهران برپا شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: محرم ، امام حسین ، مذهبی ، هئیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۴
تو هیئتی بعد از عزاداری قلیون میارن برای پذیرایی از عزادار
آخرین اخبار