برای احقاق حق جان‌باختگان حادثه منا باید کشورهای قربانیان را همراه خود سازیم.

بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص همدردی با بازماندگان حادثه منا و شهادت سید حمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بیان کرد: شهید حسینی و خانواده او را از قبل می‌شناختم. انسان زحمتکش و بسیار برادرخوبی برای من بود. متاسفانه هنگام رفتن او به سفر حج من ملاقاتش نکردم اما از اینجا و از طریق مصاحبه‌ها با او ارتباط داشتم.

وی ادامه داد: باید بگویم این نوع رفتن هر چند قسمتی سخت اما خوب و عجیب بود. مهمتر از هر چیز گروه‌های ما همیشه سخت‌ترین کارها را بر عهده دارند. انجام وظیفه یک خبرنگار و فیلمبردار در صدا و سیما در شرایط بسیار سختی صورت می‌گیرد. من چندین سفر مشرف شده‌ام که در یکی دو مورد آن خبرنگار بوده‌ام. باید بگویم خبرنگاری سخت‌ترین کارها در آنجا بود.
 
علاوه بر سختی‌هایی که به دیگران وارد می‌شد فشارهای کاری مضاعفی متوجه خبرنگاران بود.

نوباوه تصریح کرد: شرایط برای این عزیزان بسیار سخت بوده است. به هر صورت این اتفاقی است که رخ داده، ان شاء الله ما بتوانیم پیگیر‌ی‌های لازم را داشته باشیم و حق آن‌ها را بگیریم.

وی گفت: این فاجعه نشانگر بی‌کفایتی و بی‌برنامگی آل سعود بوده است. به همین خاطر من فکر می‌کنم که باید یک حرکت جهانی‌ و اسلامی در این رابطه صورت بگیرد. چرا که تمام کشورهای اسلامی درگیر این ماجرا هستند و آن‌ها در تلاشند تا این مسئله جهانی نشود. بهتر است کشورهای اسلامی که حاجیان آن‌ها در این حادثه از بین رفته‌اند را همره خود سازیم و یک حرکت اسلامی در مقابله با آل سعود ایجاد نماییم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار