شهردار کاشان از عضویت این شهرداری در شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی (ICCN) خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: عضویت شهرداری کاشان در این شبکه نامه مکتوب دبیرخانه (ICCN) اعلام شد. 


وی افزود: کاشان به عنوان دیار نخستین های جهان به لحاظ دارا بودن آثار و ابنیه تاریخی و میراث کهن ارزشمند با پیوستن به شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی(ICCN) می تواند از میراث فرهنگی این شهر که تعدادی از آن در فهرست آثار ملی و جهانی ثبت شده است بهتر و بیشتر محافظت و حراست کند.


به گفته وی، بیش از 20 کشور عضو شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی(ICCN) هستند که تاکنون اصفهان و نیشابور از کشور ایران در این شبکه عضو شده بودند.


شهردار کاشان اظهارداشت:(ICCN)  تنها سازمان بین المللی حکومت های محلی و نهادهای فرهنگی است که هدف آن حفظ میراث فرهنگی معنوی جهان است که ایده تشکیل این سازمان در اولین میزگرد بین المللی شهرداران، سال 2004 در کره جنوبی مطرح شد. 


 ناظم رضوی در ادامه اقدام شهرداری کاشان برای عضویت در سازمان شهرها و حکومت های محلی متحد (UCLG) را تاکید کرد و گفت: سازمان شهرها و حکومت های محلی متحد (UCLG) نماینده و مدافع منافع حکومت های محلی در صحنه جهانی است که مقر اصلی آن در بارسلون اسپانیا واقع شده است. 


وی در پایان اقدام برای عضویت در مجمع شهرداران راه ابریشم را نیز خاطرنشان کرد و گفت: مجمع شهرداران راه ابریشم سازمانی بین المللی است که با همکاری برنامه توسعه ملل متحد، دفتر منطقه ای برنامه توسعه ملل متحد در چین، سازمان گردشگری ملل متحد و کنفرانس توسعه و تجارت ملل متحد با هدف افزایش همکاری و همگرایی بین چین و کشورهای آسیای میانه به انجام رسیده است

انتهای پیام/ب



انتهای پیام/
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.