مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، از برگزاری دوره آموزشی «معرفت نفس» ویژه مسئولان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی «معرفت النفس» با هدف تعمیق معرفت دینی و ارتقا بصیرت سیاسی و آشنا کردن مسئولان واحد خواهران کانون های مساجد با معارفی خاص و کمک به تحقق فعالیت های فرهنگی مبتنی بر مولفه های اسلامی برگزار می شود.

معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) می فرماید: «معرفه النفس انفع المعارف؛ خویشتن شناسی، مفید ترین دانش هاست» و وقتی انسان به خویشتن معرفت پیدا کرد و موقعیت خویش را در نظام هستی دانست و کاستی ها و ضعف ها و عیوب خود را شناخت، خدا را می شناسد و به نبوت انبیا و ولایت اوصیای الهی اعتراف می کند.

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: خودشناسی از این جهت مفیدترین دانش هاست که زیر بنای تمام علوم انسانی است و مقدمه برای شناخت خدا و اعتقاد به وحی و نبوت و معاد است و انسان را از گناه و معصیت باز می دارد.

گفتنی است این دوره آموزشی به مدت سه روز از (5 لغایت 7 آبان) در مجتمع فرهنگی و هنری صائب برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.