250 مبلغ روحانی آملی در دهه اول محرم فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ رئيس سازمان تبليغات آمل در جلسه سازمان تبليغات با دستورالعمل ماه محرم و صفر و آسيب های عزاداری اين ماه با بيان اينكه ستادی تحت عنوان شئون ساماندهی مناسبت های مذهبی در آمل تشكيل شد، گفت : اين ستاد طبق مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در كشور تاسيس شد.

رمضانی اعضای تشكيل دهنده اين ستاد را سازمان تبليغات اسلامی،دفتر امام جمعه،فرمانداری،ارشاد،سپاه،بازرگانی،نيروی انتظامی شورای هيئت مذهبی و كانون مداحان عنوان كرد و افزود:رسالت اين ستاد رصد آسيب شناسی معضلات و مشكلات احتمالی در برنامه ها و مراسمات مذهبی است.

وی تصریح کرد: آسيب ها،انتقادات و پيشنهادات را به صورت مصوبات اين ستاد به شورای فرهنگ عمومی شهرستان و ستادهای مربوطه شهرستان پيشنهاد می شود.

رئيس سازمان تبليغات آمل گفت: جلسه با دستورالعمل ماه محرم و صفر و آسيب های عزاداری در اين ماه مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد هيئات مذهبی و مداحان و روحانيون،هيئت امنا و طوائف با برگزاری دوره های توجيهی و آموزشی،تعاملات بيشتری بين دستجات عزاداری ايجاد كنند و به اين ترتيب در حد امكان از آسيب های عزاداری سال گذشته از قبيل استفاده از گروه های موسيقی خلاف شرع،برپايی خيمه های عزاداری در معابر، عزاداری در ساعات بعد از نيمه شب و استفاده از مداحان غيرمجاز و همچنين مقابله با سبک های عزاداری های غير بومی و بيان مطالب تفرقه انگيز جلو گيری می شود.

رمضانی از گروه های جديد و تخصصی تبليغ كه محرم را با سبک جديد بيان می كنند خبر داد و گفت:دو گروه تخصصی تبليغ به نام های گروه صبح و امير بيان از قم به آمل می آيند اين گروه های تخصصی 8 نفره در طول محرم به مدارس شهرستان آمل می روند و در قالب های جديد با پروجكشن محرم را با سبک جديد بيان می كنند.

رئيس سازمان تبليغات آمل ديگر مصوبه جلسه را گردهمايی دوره آموزشی برای روحانيون كه شامل آگاهی بخشی در زمينه مواد مخدر است عنوان كرد.

رمضانی در خصوص يک پارچه سازی شهر به مناسبت فرا رسيدن محرم گفت:همچنين با شهرداری و اداره صنعت و معدن آمل جهت سياه پوش شدن چهره شهر هماهنگی های لازم به عمل آمد.

رئيس سازمان تبليغات بر مسجد و روحانی محور بودن هيئت تاكيد كرد: هيئت مذهبی در طول محرم و صفر روحانی محور و مسجد محور باشد و برنامه ها خيابانی برگزار نشود .

وی افزود: پيش بينی می شود در دهه اول محرم تعداد 250 روحانی به تبليغ مشغول شوند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: تبلیغ ، روحانی ، آمل ، محرم ، دهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.