داورزنی: فدراسیون باید در مورد تصمیماتش پاسخگو باشد

رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: این که فدراسیون باید در مورد تصمیماتی که می‌گیرد پاسخگو باشد ، کاملا درست است.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا داورزنی درباره عملکرد والیبال گفت: عملکرد تیم ملی والیبال را باید در چهار پنج سال اخیر مورد بررسی قرار دهیم. مسیری که والیبال ایران از سال 2011 طی کرده است مسیر رو به رشد بوده است. یعنی از زمان ولاسکو و حتی قبل از آن با هدایت مرحوم معدنی تیم ملی والیبال ایران پیشرفت کرده است. 

وی ادامه داد: از زمانی که اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی شد ما در دو لیگ جهانی ، قهرمانی جهان و جام جهانی حضور داشتیم و حالا باید این چهار تورنمنت را مورد بررسی قرار دهیم. در لیگ جهانی سال گذشته و قهرمانی جهان عملکرد فوق العاده‌ای داشتیم و در مکان های چهارم و ششم قرار گرفتیم. 

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: تیم ما امسال در لیگ جهانی 2015 خوب بازی کرد اما طراوت و شادابی نداشت و در جام واگنر هم نگرانی‌هایی ایجاد شد. برخی ها می‌گویند ما همیشه تورنمنت‌ها را بد شروع می‌کنیم اما سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان که در لهستان برگزار شد ما مسابقات خود را با پیروزی بر ایتالیا و آمریکا  آغاز کردیم اما در ادامه نتواستیم نتایج خوبی کسب کنیم و در جمع بیست و چهار تیم حاضر در مسابقات جایگاه ششم را کسب کردیم.  بعد از همان مسابقات در پاسخ به سوال  خبرنگاران که خواستار این شده بودند ارزیابی خود را از کواچ بگویم ، گفتم برای بررسی عملکرد کواچ زود است.

داورزنی درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات جام جهانی،  افزود :نسبت به جام جهانی 2011 حدود 6 یا 7 بازیکن تغییر کرده بودند. در آن زمان بازیکنانی همچون علیرضا نادی، مهدی بازارگرد ، آرش کمالوند ، حمزه زرینی و ... در تیم ملی حضور داشتند که حالا در ترکیب تیم ملی قرار دارند و این تغییرات به تدریج انجام شد. لیگ جهانی فرصتی برای پوست اندازی تیم‌ها است تا در مسابقات جام جهانی ، قهرمانی جهان، آماده شوند تا در المپیک نتیجه خوبی بگیرند. 

وی ادامه داد: نسبت به چهار سال گذشته تغییراتی داشتیم و بازیکنانی مانند عبادی پور، معنوی نژاد و سامان فائزی را به تیم تزریق کردیم. اما مسئله این است که بازیکنی مثل جواد معنوی نژاد تا چه حد فرصت بازی کردن پیدا کرد؟  آن هم در حالی که با به کارگیری این بازیکن در تیم ملی بزرگسالان به تیم جوانان و تیم ملی امید ضربه زدیم.

داورزنی با بیان این که فدراسیون‌ها باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند، افزود: باید دید که فدراسیون چه وظایفی بر عهده داشته و چه کارهایی انجام داده است. برای انتخاب جانشین ولاسکو ایراداتی به فدراسیون گرفته می‌شود و می‌گویند که فدراسیون باید دقت بیشتری در انتخاباش می‌کرد. 

رییس فدراسیون والیبال گفت: اشکال تیم ملی ما نداشتن روحیه جنگندگی و عدم اعتماد متقابل بین مربی و بازیکنان است. کادر فنی اقتدار کافی نداشت. 

وی ادامه داد: آیا مدل تمرینات ولاسکو و کواچ مشترک است؟ چرا تیم ملی روحیه جنگندگی ندارد؟ چرا احساس می‌شود برخی بازیکنان روی نظرات مربی تاثیر می‌گذارند؟ چرا برخی مشکلات فنی در تیم رخ می دهد و تیم دچار افت می‌شوند؟ این‌ها سوالاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. 

داورزنی به میزان تجربه سوابق کواچ اشاره کرد و ادامه داد: این مربی 7 سال سابقه مربیگری در رده باشگاهی را داشت و دو سال بهترین مربی لیگ ایتالیا شده بود. باید بدانیم که کادر فنی تنها سرمربی نیست. مربیانی مانند بلنجینی، آنتیگا، گرویچ، برناردی و ... سابقه ملی نداشتند. 

وی اضافه کرد: دیگر فرصت از دست دادن موقعیت را نداریم وگرنه دوره گذشته هم با ولاسکو به خاطر یک ست المپیک را از دست داد.

رییس فدراسیون والیبال درباره منحل شدن کمیته مربیان توضیح داد: نگاه کمیته مربیان صنفی بود و به همین دلیل کمیته آموزش را با کمیته مربیان ادغام کردیم. عملکرد اتاق فکر مورد بررسی قرار گرفت و این ادغام را صورت دادیم. با این حال ما به مربیان داخلی اعتقاد داریم و باید بگویم که بیشترین مربیان بین‌المللی در آسیا را داریم.

 داورزنی درباره عدم حضور کواچ در زمان برگزاری لیگ ، اظهار داشت: تیم های بزرگ دنیا مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و ... لیگ ندارند و کادر فنی آن‌ها تنها 20 روز قبل از مسابقات بازیکنان را جمع کرده و خود را برای حضور در مسابقات آماده می‌کنند. درد ما غیبت کواچ در لیگ نیست چرا که ولاسکو هم اغلب تنها فیلم بازی‌های لیگ را می‌دید.

وی اضافه کرد: سرمربیان تیم های بزرگ دنیا ماننذ ایتالیا، لهستان و ... لیگ ها را تماشا نمی کنند و درگیر تیم‌های باشگاهی خود هستند. ما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که بازیکنان حرفه‌ای‌تر شوند و سطح کیفی لیگ را هم بالا ببرند.
 
داورزنی در پایان گفت: کادر فنی باید اقتدار کافی داشته باشد. برای این موضوع باید بررسی‌های لازم را انجام دهیم و بهترین تصمیم را بگیریم. ما وظیفه داریم همیشه از کادر فنی و بازیکنان حمایت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار