امروزه همه ی ما شرکت یوتیوب را به عنوان معروف‌ترین وب‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئو می شناسیم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی اوقات نیاز داریم تا قسمتی از یک تصویر یا فیلم را بصورت شطرنجی در بیاوریم شاید دیده باشید در بعضی فیلم ها یا خبرها یک قسمتی از آنها مات شده است مثل زمانی که صورت سارقین در اخبار مات میشود.

شطرنجی کردن یا مات کردن فیلم یا عکس دلایل مختلفی دارد مثلا برای جلب توجه به قسمتی از عکس بقیه را شطرنجی یا مات میکنند یا اینکه فرد میخواهد در فیلم برای مردم بیننده ناشناس بماند.

با بسیاری از نرم افزرا ها می توانید این کار را انجام دهید.
1- پریمیر
2- مدیا استودیو پرو
3- یولید
4- ادیوس
البته برای این کار با پریمیر اگر کارت مونتاژ نداشته باشی یک مقدار وقت گیر است و باید با سه لایه که یکی ماسک کار که در فوتوشاپ به اندازه محیطی که می خواهید باید انجام دهید که یک مقدار پیچیده است. در ایدیوس یک گزینه در یلتر ها می باشد بنام ژیون که محل ماسکه را انتخاب و به آن افکت شطرنجی می دهید.

کلیه نرم افزار های تدوین با سیستم های عامل و سخت افزاری خانگی سازگار هستند و فقط نیاز دارید که کارت مونتاژ داشته باشید که البته مقداری کار شما سخت می شود اما برای سریعتر مات کردن میتوانید از ادیوس استفاده کنید زیرا با افکت رژیون براحتی و به سرعت این کار انجام می شود ولی در پریمیر با 3 لایه این امر امکان پذیر است.


مات کردن فیلم با سومین وب‌گاه پرطرفدار دنیا

 در نرم افزار اديوس تغييراتي را که در فيلم صورت مي گيرد به صورت مستقيم قابل بازبيني است. در طي ويرايش فيلم ابزارهايي در نظر گرفته شده است که کاربر مي تواند با ابزارها حالت و صحنه نمايش فيلم را به صورت کامل ويرايش نمايد . تنيظيمات نور در نرم افزار يکي از مهمترين عواملي است که شرکت سازنده به آن توجه ويژه اي نموده است . ابزارهاي نور پردازي در نرم افزار به صورت پيشرفته در نظر گرفته شده و با استفاده از فيلترهاي رنگي موجود ميتوانيد جلوه هاي ويژه متعددي را به فيلم و يا کليپ خود اضافه کنيد. ميکس چند فايل ويدويي همزمان در نرم افزار امکان پذير است.

همیشه اینطور نیست که بخواهیم صورت مجرمان یا سارقین را شطرنجی کنیم، گاهی اوقات میخواهیم برای زیباتر شدن تصاویر یا فیلم ها و یا برای ساخت پست های آموزشی تصاویرمان را مات یا شطرنجی کنیم، یا گاهی شخصي دوست ندارد که صورتش ديده شود و فیلمی از خود در فضای مجازی یا دیگر رسانه ها پخش کند و به صورت ناشناس بمانند و از نرم افزار هایی که در بالا معرفی کردیم هیچ اطلاعاتی ندارند و نمیخواهند که وقت خود را صرف نصب و یادگیری آنها کند بنابراین برا محقق ساختن چنین امری چه باید کرد؟

مات کردن فیلم با سومین وب‌گاه پرطرفدار دنیا


امروزه همه ی ما شرکت یوتیوب را میشناسیم، سومین وب‌گاه پرطرفدار دنیا پس از گوگل و فیس‌بوک و پیش از یاهو! و بزرگترین شاخهٔ گوگل است که در نوار ابزار این وب‌گاه دیده می‌شود. یوتیوب معروف‌ترین وب‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند سابق پی‌پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وب‌گاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.

این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا است.این سایت به کاربران اجازه‌ی بارگذاری، مشاهده و اشتراک‌گذاری ویدئو و با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدئو و اچ‌تی‌ام‌ال۵ انواع ویدئوها مانند کلیپ‌های فیلم، کلیپ‌های تلویزیون و کلیپ‌های موسیقی و هم چنین ویدئوهای وبلاگ‌ها، ویدئوهای اوریجینال کوتاه و ویدئوهای آموزشی را نمایش می‌دهد. این وب‌گاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه‌بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت‌های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. ویدئوهای این شرکت را می‌توان در پلی‌استیشن ۳، وی، و ایکس‌باکس لایو نیز تماشا کرد. نسخهٔ تلفن همراه این وب‌گاه به صورت یک نرم‌افزار بر روی پلت فرم اندروید نیز در دسترس است.

بیشتر ویدئوهای این شرکت توسط افراد عادی و بعضی از ویدئوها توسط شرکت‌ها و رسانه‌هایی مانند: سی‌بی‌اس، بی‌بی‌سی، هیولو، ویوو و برخی سازمان‌های دیگر و برخی توسط خود یوتیوب بارگذاری شوند. افراد ثبت نام نکرده می‌توانند ویدئوها را تماشا کنند، افراد ثبت نام کرده می‌توانند ویدئوها را در کانالشان بارگذاری کنند.

اما خبر خوش برای افرادی که علاقه ندارند تا وقت خود را صرف نصب و یادگیری نرم افزارهای ویرایش فیلم کند، شرکت يوتيوب براي آسان تر ساختن اين مسير، چنين ويژگي را در سایت خود طراحی و تعبيه کرده است تا براي مات کردن نياز به هیچ برنامه ای نداشته باشید.

مات کردن فیلم با سومین وب‌گاه پرطرفدار دنیا


برای این کار ابتدا باید وارد حساب کاربري خود در YouTube شويد. سپس بر روي آيکن بالايي و دست راستي کليک نماييد که در کنار تصويرتان است، Creator Studio > Edit را در ويدئوي موردنظر انتخاب نماييد. همان ويدئويي که مي خواهيد بلور صورت بر روي آن انجام شود.

در اين بخش، Enhancements > Blurring Effects > Apply را کليک کنيد. اکنون مي توانيد پيش نمايش ويدئو ها را مشاهده کنيد کنيد، هم با اعمال مات و هم بدون مات کردن . در همين حين نقاطي را که مي خواهيد از ديد بيننده نا مشخص باشد را مات یا شطرنجی می کنيد.

یوتیوب از سال ۲۰۰۵ به شکل دوره‌ای در ایران فیلتر می‌شد ولی پس از پخش ویدئوهای مربوط به اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ایران به طور دایمی فیلتر شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمدرضا نظامی
۱۳:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
Ok
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۷ تير ۱۳۹۷
شما از چه برنامه ای برای تار کردن و شطرنجی کردن استفاده میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۵:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
جواب نمیدن. اون نرم افزار ادیوس اصلا برای من نصب نشد. فقط حجمم را هدر داد.
آخرین اخبار