هدف دانشگاه امیرکبیر پرورش دانشجویان چند بعدی است یعنی هم آماده کار در محیط کار هستند و هم جنبه های مدیریتی دارند.

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو باخبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با تلاش‌های دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر توانستیم فارغ‌التحصیلانی از جنس و از رشته فناوری اطلاعات و تکنولوژی را به کشور بدهیم.

معتمدی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر باید فعالیت خود را بیشتر کنند تا بتوانند از ظرفیت فارغ‌التحصیلی‌شان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور استفاده کنند و مطمئنا می‌توانند برای کشور موثر باشند در حال حاضر فارغ‌التحصیلانی داریم که دربخش کامپیوتر فعالیت داشتند و چندین شرکت بزرگ است که ‌مدیریتشان با همین دانشجویان فارغ‌التحصیل است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بزرگی که توسط فارغ‌التحصیلان امیر کبیر ایجاد شده است بیش از 1200 پرسنل دارد که در حال حاضر هم کارآفرینی را ایجاد کردند و هم در کشور خدمات ارزنده‌ای را ارائه دادند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: هدف دانشگاه امیرکبیر این است که فارغ‌التحصیلان یک بعدی پرورش نمی‌دهند که فقط به مسائل علمی بپردازند. این دانشجویان چند بعدی هستند یعنی هم آماده کار در محیط کار هستند و هم جنبه های مدیریتی دارند که می‌توانند نیاز افراد را برطرف کرده و آمادگی لازم برای کار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پلی‌تکنیک بودن دانشگاه صنعتی امیرکبیر باعث شده که فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را داشته باشد و از جهای منحصر به فرد بودن باعث شده طبیعی به نظر برسد و فارغ‌التحصیلان کارایی بالا و مدیریت بالایی داشته باشند و بخش های دولتی و غیر دولتی را با یکدیگر مدیریت کنند و از پتانسیل فارغ‌التحصیلان بتوانند استفاده کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار