کارشناسان سازمان ملل متحد روز جمعه گفتند که گروه تروریستی داعش به حامیان خود تا مبلغ ۱۰هزار دلار برای هر فردی که برای جنگیدن در سوریه و عراق به عضویت این گروه درآورند، پرداخت می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان سازمان ملل متحد، این مطلب را پس از دیدار از بلژیک عنوان کردند که یکی از کشورهای اروپایی اصلی منشا اعزام تروریست های خارجی برای جنگیدن در صفوف داعش در عراق و سوریه به شمار می رود.

به گفته «الیزابت کارسکا» رییس یک گروه وابسته به سازمان ملل متحد که در این باره بررسی می کند، داعش از رسانه های اجتماعی و شبکه های غیررسمی دوستی و خانوادگی که بسیاری از آن ها در (بخش های اشغال شده) سوریه قرار دارند، برای جذب تروریست های جدید در بلژیک، استفاده می کند.

کارسکا افزود: کارشناسان سازمان ملل متحد از منابع خود در بلژیک دریافته اند که تاکنون فقط ۵۰۰ تروریست از کشور بلژیک به عراق و سوریه رفته اند که میزان سرانه آن از تمامی کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا، بالاتر است.

کارسکا در یک نشست خبری در بروکسل گفت: ما شنیده ایم که داعش به اعضای خود از ۲-۳ تا ۱۰ هزار دلار برای جذب هر عضو تازه می پردازد که بستگی به تحصیلات و نوع این افراد دارد.

این وکیل و حقوقدان مدافع حقوق بشر لهستانی افزود: اگر شخصی تحصیلات بالایی مانند کارشناسی در رایانه یا دکترا در پزشکی داشته باشد، داعش به افرادی که آنها را جذب می کنند، مبلغ بیشتری پرداخت می کند.


منبع: ایرنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.