مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری آیین های پرشور عزاداری و مرثیه سرایی در ماه محرم هر سال در نقاط مختلف این استان بیانگر روحیه دینداری و ولایتمداری مردم استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر مرتضویان  افزود: حدود یک هزار و 200 هیات عزاداری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در مناطق شهری، روستایی و عشایری این استان فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: سوگواران شرکت کننده در این هیات ها همه ساله در ماه محرم با برگزاری مراسم های باشکوه عزاداری و مرثیه سرایی عشق و ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را نشان می دهند.

با توجه به آغاز ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش آیین های عزاداری و مرثیه سرایی با استقبال گسترده و چشمگیر مردم کهگیلویه و بویراحمد در مناطق مختلف این استان مواجه شده است.

هیات های عزاداری کهگیلویه و بویراحمد در قالب دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در مساجد، حسینیه ها، تکایا، بقاع متبرکه و حرم امامزادگان این استان در غم شهادت سرور و سالار شهیدان به سوگواری پرداختند.

سیاهپوش شدن کوچه ها، خیابان ها، معابر عمومی و سردر منازل و مغازه ها در کهگیلویه و بویراحمد حال و هوای تمام نقاط این استان را عاشورایی کرده است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: آیین ، عزاداری ، دینداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.