رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دلفان از برگزاری مانور امداد و نجات کوهستان در ارتفاعات گاماسیاب و منطقه تنگه هرنا این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اکبری گفت: هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی توان امدادگران و نجات گران این شهرستان در عملیات های کوهستانی بوده است.

وی  ارتقا و توان افزایی تیم های امدادی و افزایش توان کمی و کیفی امدادگران در مقابله با حوادث پیش بینی نشده را از دیگر اهداف این مانور عنوان کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دلفان با اشاره به اینکه این مانور به مدت دو روز برگزار شده، افزود: در این مانور دو روزه از امدادگران و نجات گران زبده جمعیت هلال احمر استفاده و این مانور به صورت تخصصی و با موفقیت انجام شد.

اکبری گفت: لرستان به دلیل کوهستانی بودن یکی از استانهای کشور است که هرساله دستخوش حوادث گوناگون بوده و دستگاههای امدادی همواره باید آمادگی کامل در مقابله با آنها را داشته باشند.

وی افزود: برگزاری مانورهای متعدد شیوه ای برای به دست آوردن آمادگی نیروهای امدادی محسوب می شوند و ما با شبیه سازی یک اتفاق می کوشیم تا توانایی های خود را برای مقابله با حوادث غیر مترقبه بسنجیم و در این راستا توان افزایی، باز آموزی امدادگران و برگزاری دوره های آموزشی از برنامه های اصلی این جمعیت است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.