بنکدار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امیدواریم مخاطبان «ارغوان» را با عشق ببینند

فیلم جدید امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی احساسات، عواطف و عادت‌های از یاد رفته را نشان می‌دهند.

امید بنکدار کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دغدغه‌ و هدف اصلی ساخت فیلم «ارغوان» گفت: «ارغوان» در مورد احساس و عواطف و عادت‌هایی است که در زندگی روزمره ما فراموش شده و ما نوعی ادای دین، احساس و نوستالژی خود را نسبت به آن عواطف فراموش شده در «ارغوان» بازگو کردیم.

وی افزود: حرف اصلی فیلم «ارغوان» حس است و به نظر من رسالت پیام دادن ندارد که بخواهیم آن را در یک جمله محدود کنیم، چون اگر قرار است با یک جمله محدود شود تبدیل به شعار خواهد شد و فیلم نیست، فکر می کنم حرف اصلی هر فیلمساز تقسیم کردن احساساتش از طریق فیلم است.

بنکدار عنوان کرد: «ارغوان» ملودرامی است که به طور موازی در دو مقطع زمانی مختلف اتفاق می‌افتد و بیننده در پایان متوجه ارتباط این دو قصه خواهد شد.

این کارگردان ادامه داد: با وجود اینکه اکثر فیلم‌های حال حاضر سینما ملودرام اجتماعی و «ارغوان» نیز موضوعیت ملودرام دارد اما فیلم ما از آن دسته آثاری است که کمتر ساخته و پرداخته شده و جای این نوع فیلم‌ها در سینمای ایران خالی است. امیدواریم مخاطبان با عشق فیلم را ببینند و با آن فیلم ارتباط خوبی برقرار کنند، چون ما فیلم را با عشق ساختیم و اگر بدون پیش فرض با آن مواجه شود «ارغوان» را دوست خواهد داشت.

این کارگردان در خصوص پیش‌بینی از استقبال «ارغوان» تصریح کرد: به نظر من هر فیلمسازی دوست دارد از فیلمش استقبال شود و از طرفی ما زمان ساخت فیلم از هیچ مسئله‌ای سرسری رد نشدیم و با دقت، عشق و وسواس سعی کردیم به شعور مخاطب احترام بگذاریم امیدواریم مخاطب نیز متوجه این احترام شود و با فیلم محترمانه برخورد کند.

بنکدار حال و هوای این روزهای سینما را خراب بیان کرد و گفت: حال و هوای سینمای ما خراب شده و مردم به این خاطر با سینما قهر کرده‌اند. شاید دلیل آن آمدن شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اینترنتی و قابلیت‌هایی که اینترنت در خدمت مردم گذاشته و اوقات فراغت آن‌ها را پر کرده باشد. مردم کم کم در حال فراموش کردن موضوع و نشستن در کنار هم در یک سالن تاریک و تماشای تصویرهای بزرگ و لذت‌بخش هستند.

وی در خصوص شباهت‌ها و تفاوت‌های ساخته جدید خود یعنی فیلم «هم‌نام» با فیلم «ارغوان» بیان کرد: به نظر من انسان هر چقدر در انجام کاری جلوتر می‌رود، به خاطر دریافت‌های عمیق‌تری از زندگی و با هدف بهتر شدن، پخته‌تر و با تجربه‌تر خواهد شد این موضوع در مورد من و علی‌محمدی نیز صدق می‌کند، یعنی این که سعی می‌کنیم فیلم «هم‌نام» که شباهت‌های کمتر و تفاوت‌های بیشتری با ارغوان دارد را از آثار قبلی خود بهتر و جذاب‌تر بسازیم و این موضوع زمان تولید آن مشخص خواهد شد.

بنکدار در مورد تفاوت ذهنیت و کیفیت فیلمسازان جوان در تقابل با نسل‌های قدیمی‌تر اظهار داشت: فیلمسازی به نسل و سن ربط ندارد چنانچه فیلم‌سازان بزرگی مانند ناصرتقوایی، محمدرضا اصلانی و ... داریم که متاسفانه کار نمی‌کنند. شرایط فیلمسازی برای آنها فراهم نیست و اگر فیلم بسازند به روزتر و بهتر از بسیاری جوان‌ها مانند خود من و علی‌محمدی خواهند بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار