معاون اجرایی فرمانده کل ارتش گفت: رزمایش مشترک محرم با حضور یگان‎های ارتش 27 و 28 مهر ماه در شمال غرب و غرب کشور برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ محمودی: رزمایش مشترک محرم 27 و 28 مهر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی فرمانده کل ارتش در نشست خبری رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رزمایش مشترک محرم با حضور یگان‎های ارتش اعم از نیروی زمینی، هوایی و قرارگاه پدآفندهوایی خاتم‌الانبیا 27 و 28 مهر ماه در شمال غرب و غرب کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در رزمایش مشترک محرم یگان‌های واکنش سریع نزاجا و سامانه‌های پدآفندی و موشکی قرارگاه پدآفند هوایی خاتم الانبیا و جنگنده بمب افکن‌های ارتش و یگان‌هایی از سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و یگان‌هایی از نیروهای احتیاط آجا حضور خواهند داشت.

سخنگوی رزمایش مشترک محرم با اشاره به رویکرد دفاعی و امنیتی این رزمایش و انجام تاکتیک‌های متنوع در رزمایش مشترک گفت: در این رزمایش آخرین دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش در می‌آید؛ البته دستاوردهایی که منع دفاعی و امنیتی ندارند رسانه‌ای می‌شود و باقی آن به دلایل امنیتی رونمایی نخواهد شد.

امیر محمودی یادآور شد: در مرحله نخست رزمایش که با محوریت نزاجا در قرارگاه عملیاتی غرب برگزار می‌شود در روز 27 مهر ماه یگان های مختلف نزاجا اعم از پهپاد،‌ هوانیروز، مخابرات، جنگ الکترونیک و... حضور خواهند داشت و در روز 28 مهر ماه اوج رزمایش با نقش‌آفرینی قرارگاه پند آفند هوایی خاتم‌الانبیا در مناطق شمال غرب و غرب کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به پیام این رزمایش اظهار داشت: پیام رزمایش مشترک محرم آمادگی نیروهای مسلح آجا در برابر هرگونه تهدید و پاسخ حداکثری و عکس‌العمل سخت و خشن به تهدیدات است ضمنا پیام صلح و محبت و دوستی برای دوستداران نظام جمهوری اسلامی دارد.

سخنگوی رزمایش مشترک محرم خاطر نشان کرد: از ویژگی‎های رزمایش می توان به انتقال سریع نیروها و استفاده از نیروهای عملیاتی نهاجا و پدآفند، ارتقا توانمندی دفاعی و بالا بردن سطح آموزشی و تمرین اقدام در شرایط محیطی و دفاع از مرزها اشاره کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پدآفند ، رزمایش ، محمودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار